بنابر اعلام مقامات کره جنوبی، تاکنون ۱۶۴ تن از سرنشینان کشتی حادثه دیده مسافربری، با حدود ۵۰۰ مسافر، در ساحل جنوب غربی این کشور نجات یافته‌اند.
کد خبر: ۶۶۳۷۲۷
نجات ۱۶۴ کره‌ای از کشتی در حال غرق

به گزارش واحد مرکزی خبر گارد ساحلی کره جنوبی امروز اعلام کرد164 نفر از سرنشینان کشتی تفریحی غرق شده در سواحل جنوبی این کشور نجات یافتند اما از سرنوشت بیش از 300 سرنشین دیگر این کشتی اطلاعی در دست نیست.

این کشتی با 477 سرنشین اعم از مسافر و خدمه،از بندر اینچئون به مقصد جزیره جیجو در حرکت بود که در یکصد کیلومتری جنوب شبه جزیره کره دچار حادثه شد. 338 تن از مسافران این کشتی دانش‌اموزان و معلمانی بودند که از طرف مدرسه به این جزیره می‌رفتند. تاکنون مرگ دو نفر تایید شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول، علت حادثه هنوز مشخص نیست اما به گفته یکی از مسافران، کشتی تکان شدید و پر سروصدایی خورد.

مه غلیظی که امروز این این منطقه را فرا گرفته است سبب لغو حرکت برخی کشتی‌ها شد.

شبکه‌های تلویزیونی کره جنوبی تصاویری از این کشتی در حال غرق شدن که بخشی از آن زیر آب رفته است پخش کردند. این در حالی بود که چند بالگرد بر فراز کشتی پرواز می‌کردند و چند کشتی نیز برای کمک به نجات مسافران در محل مستقر شده بود.

بنا بر اعلام « اداره بنادر و امور دریایی منطقه‌ای بوسان» این کشتی دیشب بندر اینچئون واقع در غرب سئول را به مقصد این جزیره ترک کرد.

رئیس جمهور کره جنوبی دستور اجرای عملیات گسترده امدادرسانی و نجات همه سرنشینان کشتی را داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید رضا سعادتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
۰
۰
خوب بود شرحی از واقعه هم بود. به نظر میرسد زمان كافی برای نجات سرنشینان وجود داشته و تا خشكی هم راه زیادی نبوده. امیدوارم ناپدید شده ها نجات پیدا كنند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها