روزنامه‌ اسپانیایی در گزارشی به ارزیابی از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 برزیل پرداخت.
کد خبر: ۶۶۳۵۴۹
تیم ملی ایران لقمه‌ای راحت برای آرژانتین

سایت جام جم ورزشی - روزنامه‌ اسپانیایی "REGISTRADO" در گزارشی به ارزیابی تیم ملی فوتبال ایران به عنوان یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل پرداخت که در زیر می‌خوانیم:

ایران یکی از تیم‌های قاره آسیا توانست صعودی مطمئن به جام جهانی داشته باشد. آنها بالاتر از کره جنوبی رقیب همیشگی‌شان در قاره آسیا جواز حضور در جام جهانی را به دست آوردند.

شاگردان کارلوس کی‌روش اکنون در اولین دیدار خود در جام جهانی باید با نیجریه پیکار کنند؛ دیداری که اهمیت زیادی برای هر دو تیم دارد و سرنوشت صعود تیم دوم این گروه را تا حد زیادی مشخص خواهد کرد.

کارلوس کی‌روش، سرمربی موزامبیکی ‌الاصل پرتغالی که در سال 2011 برای اولین بار روی نیمکت تیم ملی ایران نشست نقش زیادی برای راهیابی تیم ملی ایران به جام جهانی داشت. تجربه کی‌روش و آشنایی‌اش با فوتبال آسیا باعث شد تا ایران برای چهارمین بار جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد.

نام کارلوس کی‌روش در فوتبال پرتغال همه را به یاد موفقیت‌های تیم جوانان این کشور می‌اندازد. کشف استعدادهای همچون لوئیس فیگو، روی کاستا و فرناندو کوتو از جمله کارهایی بود که کی‌روش در فوتبال پرتغال انجام داد. آن تیم جوان موفق شد دو بار در جام جهانی جوانان به قهرمانی برسد و این موفقیت‌ها فرصتی را برای کی‌روش فراهم آورد تا بتواند در کنار سر آلکس فرگوسن، یکی از بزرگ‌ترین مربیان فوتبال جهان کسب تجربه کند.

کی‌روش در منچستریونایتد دوران باشکوهی را پشت سر گذاشت. پس از موفقیتی که کی‌روش با منچستریونایتد به دست آورد. باشگاه رئال مادرید در سال 2004 این مربی را به خدمت گرفت، اما حضور کی‌روش روی نیمکت رئال مادرید به یک سال هم نرسید. او نتوانست نتایج خوبی را به همراه رئال مادرید کسب کند و بلافاصله از کار برکنار شد تا مرد پرتغالی برای دومین بار به منچستریونایتد باز گردد.

کی‌روش پس از قهرمانی در منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا سال 2008 بار دیگر این تیم را ترک کرد و این بار هدایت پرتغال را پذیرفت تا در جام جهانی 2010 روی نیمکت این تیم باشد. او توانست پرتغال را به دور دوم جام جهانی برساند، اما شکست یک بر صفر برابر اسپانیا و درگیری او با آژانس ضد دوپینگ باعث شد تا فدراسیون فوتبال پرتغال تصمیم به برکناری کارلوس کی‌روش بگیرد.

کارلوس کی‌روش 61 ساله در سال 2011 پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران را قبول کرد تا بار دیگر به فوتبال آسیا بازگشته باشد. هدف اصلی کی‌روش صعود به جام جهانی 2014 برزیل بود، اما ترکیب جوان و بی تجربه ایران باعث شده بود تا کی‌روش با چالش جدی مواجه شود. همین باعث شد تا این مربی پرتغالی بازیکنانی همچون رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه را به ترکیب تیم ملی ایران اضافه کند.

علاوه بر همه مشکلات فوتبالی که کی‌روش در ایران با آن دست و پنجه نرم کرد. تحریم اقتصادی که از طرف اتحادیه اروپا به ایران تحمیل شد نیز مشکلات کی‌روش را بیشتر کرد. لغو اردوی تمرینی پرتغال به دلیل نداشتن بودجه یکی از نتایج همین تحریم‌ها بود.

فدراسیون فوتبال ایران با همه مشکلات و تحریم‌ها در نهایت توانست اردوی آفریقای جنوبی در ماه آپریل را قطعی کند تا کی‌روش بتواند فرصتی برای کار با بازیکنان ایرانی داشته باشد.

با وجود همه مشکلاتی که فوتبال ایران با آن دست و پنجه نرم می‌کرد نباید از ذوق و شوق مردم ایران به سادگی گذشت. بازی‌های تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی با استقبال زیادی مواجه می‌شود و باعث می‌شود تا صد هزار تماشاگر به ورزشگاه بروند و تیم ملی ایران را تشویق کنند. البته در فوتبال ایران هم‌چنان بانوان نمی‌توانند در این ورزشگاه تیم ملی‌شان را تشویق کنند.

ستاره تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر جواد نکونام محسوب می‌شود که بازوبند کاپیتانی ایران را بر بازوی خود بسته است. این بازیکن که بیش از 30 سال سن دارد در تیم الکویت کویت بازی می‌کند و سال‌ها سابقه حضور در اوساسونا را در کارنامه خود دارد و پس از مدت‌ها حضور در پامپلونا به استقلال دومین تیم بزرگ ایران پیوست.

نکونام در جام جهانی 2006 نیز به همراه تیم ملی ایران حضور داشت. تیم ملی ایران بدون شک نمی‌تواند زحمت زیادی به تیم ملی آرژانتین با حضور بازیکنانی همچون مسی ، هیگواین و آگرو بدهد، اما "شاهزاده‌های پارسی" در فکر انجام بازی‌های زیبا در جام جهانی هستند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها