ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه سه با نام سه ستاره عنوان بهترین ویژه‌برنامه تحویل سال را از آن خود کرد و توانست بیشترین مخاطب تلویزیون را جذب کند.
کد خبر: ۶۶۳۵۱۳
روز «تحویل سال» روی صندلی نمی نشینم

علیخانی که با برنامه ماه‌عسل‌ خاطره‌های تلخ و شیرین مردم را ورق زده بود، نوروز امسال در ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه سه توانست لحظات متفاوتی را برای بینندگانش رقم بزند. با علیخانی درباره دلایل موفقیت برنامه سه ستاره گفت‌وگو کردیم.

ایده، طراحی و اجرای برنامه سه ستاره چگونه شکل گرفت؟

من به کار گروهی معتقدم. وقتی ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه سه به من سپرده شد طرح‌های مختلفی را به اتفاق دوستانم بررسی کردیم و در نهایت برنامه سه ستاره با بخش‌هایی که داشت تصویب شد. این برنامه عملکرد بیست ساله شبکه سه را مورد ارزیابی قرار داد و داورانی از طیف‌های متفاوت تمام آثار این شبکه را در ۲۰ سال گذشته در حوزه‌های مختلف اعم از بهترین مجری غیرورزشی، بهترین مجری ورزشی، بهترین برنامه تلویزیونی، بهترین سریال، بهترین بازیگر مرد و زن و بهترین تیتراژ و موسیقی تحلیل و داوری کردند و در نهایت با انتخاب آنها در هر هفت حوزه، ده انتخاب نهایی صورت گرفت. اما مرحله اصلی نظرسنجی پیامکی مردم بود که در طول هفت شب پخش برنامه سه ستاره مردم منتخبان خود را از میان ده گزینه در هر حوزه مشخص کردند که از آنها به صورت ویژه در ویژه‌برنامه تحویل سال قدردانی شد.

مهمانان بسیاری در برنامه حضور داشتند و فرصت کمی برای گفت‌وگو با آنها بود. به نظر شما مجری برنامه تحویل سال هنگام گفت‌وگو با مهمانان باید چه نوع پرسش‌هایی را مطرح کند که برای بینندگان هم جذاب باشد؟

چون اغلب مهمانان برگزیدگان شبکه بودند درباره این موفقیت و انتخابی که از سوی مردم و هیات داوران صورت گرفته بود، صحبت کردیم. البته پرسش‌های زیادی را می‌توان مطرح کرد، به طور مثال پرسش‌هایی همچون حال و هوای سال گذشته، برنامه‌های سال جدید و شاید سوال‌هایی که بیشتر جنبه شخصی دارد و برای مخاطب جالب است. من خودم بیشتر دوست دارم پرسش‌هایی را مطرح کنم که حال و هوای مهمان را با مخاطب پیوند بزنم. ضمن این‌که مهمانان دیگری هم در برنامه حضور داشتند که بنا به شرایط زندگی و موفقیت هر کدام، پرسش‌هایی را مطرح می‌کردم.

بجز برگزیدگان برنامه سه ستاره چه کسانی را به برنامه دعوت کردید؟

مادر شهیدان خالقی‌پور، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی، سردار جمیل بابایی اولین فرمانده کرد جنگ، همسر شهید اصغر وصالی و بابک حمیدیان که نقش این شهید را در فیلم «چ» بازی می‌کند. زهرا نعمتی قهرمان پارالمپیک و بهترین ورزشکار زن معلول جهان در سال 2013 به همراه همسرش و محمد خالوندی قهرمان پارالمپیک به همراه همسر و مادرش از جمله افرادی بودند که در برنامه حضور داشتند.

یکی از مهمانان ویژه‌برنامه تحویل سال مهران مدیری بود. چطور شد او بعد از مدت‌ها به تلویزیون آمد؟

مهران مدیری با مدیران شبکه برای کار جدیدی به توافق رسیده بود و خودش هم نوید بازگشت به تلویزیون با برنامه‌ای جدید را در نیمه اول سال داد.

مدیری توانست عناوین بهترین بازیگر و بهترین مجموعه‌های تلویزیونی را از آن خود کند.

مدیری وقتی وارد استودیو شد تا دقایقی همه عوامل برایش ایستاده دست می‌زدند. اینها همه نشان از علاقه مردم به مدیری است. وقتی از او دعوت کردیم به برنامه بیاید، پذیرفت و خودش در برنامه از گذشته و خاطره‌های خوبی که از کار در تلویزیون دارد، صحبت کرد.

دکور برنامه شکیل و زیبا بود؛ میزی که رویش سفره هفت سین قرار داده بودید و مهمان‌ها کنارش می‌ایستادند، اما در این دکور جایی برای صندلی طراحی نشده بود، این موضوع برای مهمانان و خود شما دشوار نبود که مدت زمان زیادی بایستید؟

من در ویژه‌برنامه‌های تحویل سال هیچ‌وقت صندلی نمی‌گذارم، چون معتقدم اگر قرار باشد روی صندلی بنشینیم، حس همیشگی به ما دست می‌دهد، اما وقتی ایستاده‌ایم، بیشتر می‌توانیم با مخاطب ارتباط برقرار کنیم چون در زمان تحویل سال و ساعات پیش از آن همه ما هیجانی داریم که قابل توصیف نیست و این هیجان باید در برنامه دیده شود. وقتی به صورت ایستاده برنامه اجرا می‌شود حتی حرف‌های همیشگی هم زده نمی‌شود.

یکی دیگر از جذابیت‌های برنامه پخش کلیپ‌های متعدد بود. برای ساخت کلیپ‌هایی که در برنامه پخش شد چه مقدار زمان صرف کردید؟

کلیپ‌های متعددی برای برنامه ساخته شد که یکی از مهم‌ترین آنها آهنگ مرحوم ناصر عبداللهی بود که خواننده‌هایی از جمله رضا صادقی، مهدی یراحی، سعید شهروز، محمد علیزاده و مرتضی پاشایی هر کدام به لهجه‌های بندری، عربی، لری، ترکی و ترکمنی آن را بازخوانی کردند. علاوه بر این خواننده‌های متعددی در کافه‌ای که برای برنامه طراحی کرده بودیم، حضور داشتند و ترانه‌های ماندگار را به صورت زنده اجرا کردند. ما تقریبا دو ماه زمان برای ضبط بخش‌های مختلفی که برای برنامه طراحی کرده بودیم، زمان صرف کردیم. من از زمانی که برنامه‌سازی را شروع کردم همیشه پیش‌تولید برایم اهمیت زیادی داشته، چون پیش‌تولید حرفه‌ای و مناسب و تولید بخش‌های مختلف، جذابیت برنامه را برای مخاطبان بیشتر می‌کند.

فرشید شکیبا ‌/‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها