هرگز در مکالماتم ادبیات تهدیدآمیز نداشته‌ام

فردوسی‌پور: خوشحال می شوم رویانیان فایل صوتی را منتشر کند

برخی رسانه‌ها از عصر دیروز با به‌راه انداختن جریان رسانه‌ای خواستار کمک نود به حل این ماجرا و بخشش متهم از سوی خانواده‌ مقتول شدند.
کد خبر: ۶۶۳۱۰۵
تلاش مردم از طریق رسانه ها به ویژه 90 نتیجه داد؛فوتبالیست قدیمی قاتل فرزندش را بخشید
ماجرایی که در تمام طول برنامه فردوسی‌پور به آن اشاره می‌کرد اجرای حکم قصاص یک جوان محکوم به اعدام بود که قرار بود حکمش بامداد امروز، سه‌شنبه در مازندران اجرا شود و برخی رسانه‌ها از عصر دیروز با به‌راه انداختن جریان رسانه‌ای خواستار کمک نود به حل این ماجرا و بخشش متهم از سوی خانواده‌ مقتول شدند.
ایسنا در خبری که عصر دیروز با تیتر « "90" و پایان یک کابوس؟» نوشت: « ماجرا از این قرار است که سال‌ها پیش، اتفاقی تلخ و گزنده رخ می‌دهد و جوانی به جزای این جرم، محکوم می‌شود. حالا قرار است که این جوان، صبح سه‌شنبه 26 فروردین ماه 93 در ازای خطایش، مجازات شود؛ کابوسی که شش سال است با این جوان همراه بوده است.
تمام این کابوس می‌تواند با مهربانی یک "پدر و مادر" به رویایی شیرین تبدیل شود؛ پدری که خود از موسپیدکرده‌های فوتبال پرافتخار مازندران است.
عبدالغنی حسین‌زاده، پیشکسوت فوتبال مازندران، می‌تواند با یک تصمیم بزرگ و خداپسندانه، جانی را ببخشد و روحی را آرام کند.
شاید بی‌فایده نباشد که برنامه پربیننده "90" به عنوان تاثیرگذارترین برنامه فوتبالی در دهه اخیر تلویزیون ایران، گوشه ای از برنامه امشب خود را به این ماجرا اختصاص دهد تا برنامه امشب، آخرین "90" عمر "جوان" خطاکار نباشد. »
اینچنین بود که فردوسی‌پور هم در برنامه اش با اشاره چند باره به این موضوع خواستار بخشش متهم از خانواده مقتول شد و آنچنان که فردوسی‌پور در خلال برنامه به این ماجرا گریز می‌زد بسیاری برای پرداخت دیه به خانواده مقتول اعلام آمادگی کرده بودند و تماس‌ها با خانواده حسین‌زاده منجر به جلب رضایت ضمنی پدر شده بود. خوشبختانه ساعتی دیگر تلاش های همه از جمله فردوسی‌پور به نتیجه رسید و این جوان با گذشت خانواده مقتول از حقش، از طناب دار رهایی یافت.

محل اجرای حکم قصاص «ب- ق» به اتهام قتل «ع -ح» روز گذشته در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نور آماده شده بود و نیروهای انتظامی در محل مستقر شده بودند.

از ساعات اولیه صبح امروز مردم نیز در محل اجرای حکم حضور یافتند.

ساعاتی قبل از اجرای حکم، متهم توسط ضابطین قضایی به محل منتقل شد، در این هنگام برخی از مردم از خانواده مقتول درخواست بخشش متهم را داشتند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور و برخی دیگر از مقامات قضایی محلی نیز در محل اجرای حکم حاضر شده بودند.

بر اساس این گزارش، دقایقی قبل از طلوع آفتاب طناب دار را به گردن متهم آویختند و مردم همچنان از اولیای دم خواستار عفو متهم بودند در لحظه آخر پدر و مادر مقتول در اقدامی غافلگیر کننده طناب دار را از گردن متهم به قتل پسرشان برداشتند و اعلام گذشت کردند.

در سال 86 یک درگیری اتفاق افتاد که منجر به قتل «ع - ح» توسط فردی به نام «ب- ق» شد.

عبدالغنی حسین‌زاده پدر مقتول از فوتبالیست‌های بنام استان مازندران و شهر رویان است که یک مدرسه فوتبال نیز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
۰
۰
عادل فردوسی پور اگر می خواهد از جایگاهش برای مردم هزینه كند بهتر است كه به جای نجات جان یك قاتل و چاقوكش ، (دخالت در امر قضا) به فكر گرانی ، فاصله طبقاتی، بچه هایی كه گرسنه در خیابان ها گدایی می كنند و بیمارانی كه با بیماریشان مدارا می كنند تا مرگ سراغشان بیاید(پول درمان ندارند) باشد من نمی دانم از عقلای این جامعه باید پرسید كه فراهم كردن دیه برای نجات كسی كه تعمدا انسانی را كشته است مهم می باشد یا درمان بیماری كه گناهی نكرده و باید بمیرد؟ دیه ی اراذل و اوباش را دادن مهم است یا تامین هزینه تحصیل كودكی معصوم تا فردی مفید برای جامعه شود؟
مژگان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
۰
۰
این جوانهائی كه شما اسم اراذل و اوباش روی آنها میگذارید فرزندان همین آب و خاكند كه مجرم شدنشان ریشه در همین فرهنگ و سرزمین دارد. جناب جعفر چه تضمینی وجود دارد كه فرزند شما در آینده با چنین مشكلی مواجه نشود یعنی اراذل و اوباش نشود ،قاتل نشود ، دزد نشود .اگر این جوان پسر شما بود چه می كردید می ایستادید تا اعدام شود و هیچ تلاشی نمی كردید. هیچ تضمینی ندارید حتی اگر پیغمبر باشید خداوند هم در قرآن می فرماید گذشت كنید بهتراست وقتی حضرت موسی برای رسالت نزد فرعون رفت فرعون كار زشت موسی را یاد آورشد یعنی قاتل بودن موسی را اما خداوند اورا بخشید
حتی یكی از حواریون حضرت عیسی زن بدكاره ای بود كه با وساطت حضرت عیسی مردم اورا سنگسار نكردند و بعد از من و شما خیلی خیلی بهتر شد طوری كه یكی از حواریون حضرت عیسی شد
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
۰
۰
از توجه شما به متنی كه نوشتم متشكرم .بدیهی است كه بحث منطقی در باره ناهنجاری های جامعه ثمربخش است من با بخشیدن قاتل مخالفتی نداشته و ندارم این حق نزدیكان مقتول است كه قصاص كنند یا ببخشند اما نه تحت فشار رسانه ای و تحمیل دیگران، و اگر ببخشند كار بزرگی انجام داده اند.
صحبت من با اقای فردوسی پور و برنامه نود این است كه اولویت های دیگر را از یاد برده اند . . . شما هم به سوال های من پاسخ ندادید:

جعفر
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
۰
۰
نوشتم :كه عادل به جای نجات جان یك قاتل و چاقوكش ، به فكر گرانی ، فاصله طبقاتی، بچه هایی كه گرسنه در خیابان ها گدایی می كنند و بیمارانی كه با بیماریشان مدارا می كنند تا مرگ سراغشان بیاید(پول درمان ندارند) باشد . . . و اولویت با اینهاست و . . . من نمی دانم از عقلای این جامعه باید پرسید كه فراهم كردن دیه برای نجات كسی كه تعمدا انسانی را كشته است مهم می باشد یا درمان بیماری كه گناهی نكرده و باید بمیرد؟ دیه ی اراذل و اوباش را دادن مهم است یا تامین هزینه تحصیل كودكی معصوم تا فردی مفید برای جامعه شود؟
به نظر شما با این روش ها می توان كاری كرد كه فرزند من و شما دزد و قاتل نشوند ؟ ما باید جلوی قاتل سازی را بگیریم یا بگذاریم جامعه قاتل تربیت كند بعد به اولیای مقتول فشار بیاوریم تا ببخشند؟ ... سپاس
د.ا.س.
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
۰
۰
بابا جعفر اقا حتما داداش فردوسی پور یا برنامه ی نود پول و درامد زیادی داره كه میخواد پول ازادی طرف رو حساب كنه دیگه به تو مونده لقمه ی مردمو بشماری؟
بلدی تو هم از این كارا بكن یا خیلی ناراحتی تو پول بچه ها مریضا و...رو حساب كن توئی كه انقد دلت به حال اونا میسوزه بلكه برنامه ی نود دوس داشته پول حالا بگیم یه چاقوكش حساب كنه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها