پیش از نوروز که سریال‌های در چشم باد، یوسف پیامبر(ص) و وضعیت سفید از شبکه‌های تماشا و آی‌فیلم به صورت هر شبی به نمایش درمی‌آید، فرصتی ایجاد شده تا بسیاری از مخاطبان یک بار دیگر متمرکزتر و با دقت بیشتری این سریال‌ها را تماشا کنند.
کد خبر: ۶۶۳۰۹۹
پخش هر شبی نیاز مخاطب امروز

پخش هر شبی این سریال‌ها که ناشی از سیاست‌های شبکه تماشا و آی‌فیلم است، سبب شده علاقه‌مندان این آثار حتی در شلوغی آخرین ما‌ه‌ سال با تمرکز و پیگیری دقیق‌تر ماجراهای هر قسمت را پیگیری کنند.

در آغاز سال نو هم نمایش‌ سریال های نوروزی علاوه بر ایجاد شور و شوق، عادت به تماشای هرشبی سریال ها را ایجاد کرده است، این درحالی است که بسیاری از سریال‌ها در شبکه‌های سراسری به صورت هفتگی پخش ‌می‌شود.

قبل از تاسیس شبکه‌های دیجیتالی، تمام سریال‌های تلویزیون به صورت هفتگی به نمایش درمی‌آمدند و پخش هر شبی سریال در شبکه‌های سراسری با آثار طنز و سریال‌های مناسبتی در نوروز و ماه رمضان اتفاق افتاد. این روند همچنان در شبکه‌های سراسری ادامه دارد و سریال‌های مهم و استراتژیک به صورت هفتگی به نمایش درمی‌آیند.

این در حالی است که شرایط جامعه حتی با یک دهه قبل تفاوت دارد؛ شتاب زندگی امروز و حجم اطلاعات و برنامه‌هایی که به مخاطبان ارائه می‌شود با دهه‌های پیشین بسیار تفاوت دارد. زندگی پرشتاب، برنامه‌ریزی هفتگی را دشوار کرده و مانند گذشته نمی‌توان یک سال هر هفته یک روز خاص پای تلویزیون نشست تا یک سریال 52 قسمتی را به صورت کامل دید؛ طبیعی است که در شرایط کنونی برای همه ما ساده‌تر است که نزدیک دو ماه هر شب ساعت خاصی پای تلویزیون بنشینیم و سریال مورد علاقه خود را تماشا کنیم.

در کنار شتاب زندگی، مواجهه با مسائل، رویدادها و برنامه‌های بسیار زیاد این امکان را از مخاطب می‌گیرد که یک هفته موضوع هر قسمت از سریال را تا تماشای قسمت بعدی آن در ذهن داشته باشد و یک هفته بعد با همان تاثیراتی که از قسمت قبلی سریال گرفته، پای قسمت بعدی آن بنشیند. یک هفته برای مخاطب امروز زمان زیادی است که احساسات، عواطف و کنجکاوی‌های برگرفته از یک سریال را در ذهن نگاه دارد و برای دیدن قسمت‌های بعد آماده باشد.

در چنین شرایطی بد نیست که نمایش سریال‌های تلویزیونی در شبکه‌های سراسری هم روند تازه‌ای بخود بگیرد و دست‌کم در مورد سریال‌های مهم استراتژیک و فاخر ترتیبی اتخاذ شود که مخاطب بتواند با فاصله اندکی از اتمام نمایش هفتگی این سریال‌ها، شاهد پخش هر شبی آنها در شبکه‌هایی مانند آی‌فیلم و تماشا باشد.

آذر مهاجر / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها