جیمی کارتر رییس‌جمهور پیشین آمریکا می‌گوید، موافق حمله نظامی به ایران نیست حتی اگر این کشور موفق به ساخت جنگ‌افزار هسته‌ای شود.
کد خبر: ۶۶۲۲۴۵
کارتر: با حمله به ایران مخالفم حتی اگر سلاح اتمی بسازد

به گزارش پارسینه، کارتر که با شبکه تلویزیونی«ام‌اس‌ان‌بی‌سی» مصاحبه می‌کرد، گفت: گمان نمی‌کنم که توان نظامی اسرائیل از ١٢٠٠ مایل تجاوز کند و بتواند به ایران ضربه نظامی بزند و بازگردد.

او ابراز عقیده کرد، تنها کشور دارای چنین توانی، ایالات متحده است، اما مناسب نمی‌بیند که آمریکا ایران را به دلیل دستیابی به سلاح اتمی هدف حمله نظامی قرار دهد.

کارتر در پاسخ به پرسشی درباره موضع وی در صورت دستیابی ایران به جنگ افزار اتمی گفت: این امر چیزی را تغییر نمی‌دهد زیرا اسرائیل دست‌کم ٣٠٠ کلاهک اتمی بیش از ایران خواهد داشت، هیچ‌کس نمی‌داند سلاح اتمی اسرائیل چقدر است.

اظهارات کارتر در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده‌اند که برنامه هسته‌ای ایران، صلح‌آمیز است و گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تا کنون انحرافی را در برنامه هسته‌ای ایران نشان نداده است.

عیادت ضرغامی از شمخانی

عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما روز گذشته از شمخانی در بیمارستان عیادت کرد. گفتنی است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور چند روز قبل تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت.

دیدار اصلاح‌طلبان با باهنر

محمدجواد حق‌شناس، رییس جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به دیدار نوروزی جمعی از اصلاح‌طلبان و محمدرضا باهنر رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در این دیدار درباره اشتراکات دو جناح سیاسی بحث و تبادل نظر انجام گرفت.

حق‌شناس در گفت‌و‌گو با ایرنا، اظهار کرد: این دیدار به مناسبت ایام نوروز انجام گرفت و اعتدالگرایان تاکنون دیدارهایی با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی و حجت‌الاسلام ناطق‌نوری داشته‌اند.

دلیل لغو سفر هیات پارلمانی هلند به ایران

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، دلیل لغو سفر هیات پارلمانی هلند به ایران را تشریح کرد.

‌علاء‌الدین بروجردی با اشاره به لغو این سفر که قرار بود هفته گذشته انجام شود، به باشگاه خبرنگاران گفت: در دیدار اخیر با سفیر هلند به آنها گفته شد اگر هیات پارلمانی این کشور قصد ملاقات با مخالفان نظام جمهوری اسلامی و عوامل فتنه را در هرکدام از سفارتخانه‌های غربی در تهران دارد، این سفر صورت نگیرد. البته جواد هروی، رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و هلند گفته چنین سفری در دستور کار مجلس شورای اسلامی و این گروه دوستی قرار نداشته است.

محکومیت میرزایی حکمتی به 10 سال حبس

وکیل مدافع امیر میرزایی حکمتی از صدور حکم 10 سال حبس برای موکلش و قطعی شدن این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان خبر داد.

سید محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: میرزایی حکمتی به جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا علیه ایران متهم بود.

به گزارش ایسنا، میرزایی حکمتی که تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی دارد، در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها