وزیر راه با ارسال نامه به سران سه قوه:

قانون جدید مبارزه با قاچاق مغایر اقتصاد مقاومتی است

دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی در سال جدید، روز پنجشنبه به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهوری تشکیل شد.
کد خبر: ۶۶۱۵۱۶
تشکیل جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی به ریاست رییس جمهوری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان ذیربط، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت معادن و صنایع معدنی کشور، اقدامات انجام شده در خصوص رفع تبعیض و محدودیت‌ها و گسترش زمینۀ حضور بخش خصوصی در اکتشاف و بهره‌برداری معادن را تشریح کردند.

در این نشست، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، برنامه‌های این سازمان برای گسترش فعالیت‌های اکتشافی در مناطق مختلف کشور را ارائه کرد . همچنین معاون امور معادن و صنایع معدنی، سیاست‌های این وزارتخانه برای تشویق سرمایه گذاری و حمایت از افزایش تولیدات معدنی و تکمیل چرخه ارزش افزوده در این بخش را برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه با تأکید بر ضرورت استفاده از فناوری‌های پیشرفته علمی برای اکتشافات معدنی و زمینه‌سازی برای فعالتر شدن حضور مولد مردم، ظرفیت اشتغالزائی این بخش را پراهمیت دانست و با توجه به ذخائر غنی معدنی در استان‌های کمتر توسعه‌یافته از جمله مناطق شرق کشور و فعال‌سازی معادن و صنایع معدنی در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را یکی از راه‌های مطمئن برای توسعه پایدار و ایجاد فرصت‌های شغلی در جهت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و دستورات لازم برای تسریع در مطالعات و تسهیل مقررات مربوطه را صادر کرد.

همچنین در این جلسه معاون اجرائی رئیس جمهوری گزارشی از تمهیدات لازم برای اجرای مرحله جدید طرح مدیریت انرژی و هدفمند کردن یارانه‌ها و اجرای روزهای نخست ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه ارائه کرد. بر اساس این گزارش، مشارکت شخصیت‌ها و تشکل‌های مختلف در «همیاری ملی» برای انصراف از یارانه به منظور کمک به توسعه برنامه همگانی سلامت و حمایت از تولید ملی، ابعاد وسیعتری یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها