کد خبر: ۶۶۱۵۱۰
درخشان: بعد از جام جهانی کروش باید تغییر کند

کارشناس فوتبال درباره جام ملت‌های آسیا و حضور ایران در کنار سه تیم عربی گفت: تیمی که به جام جهانی فوتبال صعود کرده است و ادعا دارد می‌خواهد در این جام بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارد نباید در مصاف با امارات، قطر و بحرین مشکلی داشته باشد.

حمید درخشان در گفت‌وگو با ایسنا با مناسب خواندن قرعه ایران در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد:‌ فکر می‌کنم قرعه نسبتا خوبی به ما خورده است و تیم ایران می‌تواند با اقتدار از مرحله گروهی صعود کند، درحقیقت انتظار هم همین است. درواقع تیمی که به جام جهانی فوتبال می‌رود باید به راحتی از این گروه صعود کند و مشکلی برایش به وجود نیاید تا در نتیجه بتوانیم یکی از تیم‌های فینالیست باشیم.

وی درباره شانس قهرمانی ایران در رقابت‌های جام ملت‌های 2015 آسیا تصریح کرد: ما کاملا شانس قهرمانی داریم و تیمی که به جام جهانی رفته باید در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشد، اتفاقا این حضور مسئولیت ما را سنگین‌تر هم می‌کند.

او درباره تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی هم تصریح کرد: به نظر من فدراسیون نباید خیلی به تمدید قرارداد با آقای کی‌روش تمایل نشان دهد. هرکسی که سرمربی تیم‌ملی ایران می‌شود باید به این سمت افتخار کند. کسانی که قبل از ایشان سرمربی تیم ملی ایران بوده‌اند مثل برانکو قبل از تیم ملی ایران در هیچ کشوری سرمربی ملی نبوده‌اند و بیشتر به عنوان دستیار فعالیت می‌کردند و حضور با تیم ایران در جام جهانی گارانتی این مربی شد تا بتواند در دیگر کشور‌ها هم سرمربی‌گری کند.

درخشان در ادامه افزود: آقای کروش در اروپا وجاهت خاصی دارد اما چه در رئال و چه در تیم ملی پرتغال خیلی موفق نبوده است و بنابراین فدراسیون نباید در تصمیم‌گیری عجله کند که حتما آقای کی‌روش بعد از جام جهانی کنار تیم ما باشد. ابتدا باید ببینیم در جام جهانی چه نتایجی را کسب می‌کند و بعد از آن درباره تمدید قرارداد با او صحبت کنیم.

حمید درخشان درباره لزوم ادامه همکاری با کارلوس کروش بعد از جام جهانی اظهار کرد: اعتقاد شخصی من این است که بعداز جام جهانی مربی ایران باید تغییر کند و اولویت هم مربی داخلی باشد و بعد از آن می‌توانیم از مربی خارجی استفاده کنیم. در برنامه‌های تیم هم هیچ خللی وارد نمی‌شود زیرا برنامه خاصی به جز چند بازی تدارکاتی نداریم که آن را هم به وسیله هر مربی دیگری می‌شود ادامه داد و خیلی برنامه ها فوق‌العاده نبوده که بگوییم کسی جز کی‌روش و یا مربی دیگر قادر به انجام آن نیست. در ضمن آماده کردن تیمی که به جام جهانی رفته خیلی کار سختی نیست چون نفرات مشخص هستند و با کمی تغییرات می‌توانند به جام ملت‌ها بروند.

او درباره حضور تیم ملی بزرگسالان در جام ملت‌های آسیا گفت: این بستگی به سیاست‌های فدراسیون دارد که می‌خواهد تیم اصلی را به این رقابت‌ها بفرستد یا تیم زیر 23 سال را. مربی تیم امید که مشخص است و به همین دلیل اگر قرار باشد این تیم برود بنابراین دیگر نباید برای انتخاب سرمربی صاحب نام عجله کنیم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها