جان کری، وزیر خارجه آمریکا ضمن ابراز امیدواری نسبت به از سرگیری مذاکرات جدی میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی، رژیم صهیونیستی را عامل شکست مذاکرات صلح خاورمیانه دانست.
کد خبر: ۶۶۱۲۱۷

به گزارش ایسنا، وی در سخنرانی روز سه‌شنبه خود در مقابل کنگره این کشور تاکید کرد: برنامه اسرائیل برای احداث 700 واحد مسکونی در قدس شرقی، تقریبا همان چیزی است که به فروپاشی مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها منجر شد. کری ادامه داد: جای تاسف است اسیران فلسطینی که قرار بود روز شنبه آزاد شوند، آزاد نشدند و پس از آن اسرائیل مناقصه‌های احداث 700 واحد مسکونی در قدس را منتشر کرد. از سوی دیگر نفتالی بنت، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات کری گفت: بارها تلاش کرده‌اند ما را از ساخت و ساز در شهر قدس بازدارند، اما باید بگویم شهرک‌سازی‌ها باعث شکست مذاکرات صلح نشد و ما بابت این مساله از کسی عذرخواهی نمی‌کنیم.

چند ساعت پس از اعلام این خبر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان این‌که جان کری هیچ یک از طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی را مسئول شکست مذاکرات نخوانده است، تصریح کرد: کری در سخنان اخیر اعلام کرده است که دو طرف ذی‌ربط به اقدامات بی‌فایده‌ای در روند صلح دست زده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها