دروازه‌بانی که بازیگر شد

خاطرات مهران احمدی از سریال «پایتخت»

توضیح مهران احمدی‌ دربار شباهت نامش با احمد مهران‌فر، معرفی تنها تکاور فیلمبردارهای ایران، سروصدا کردن مدال تنابنده بیش از مدال سوریان، اهدای بسته مهربانی با پرندگان، کنایه خمسه به عدم دریافت دستمزد و تعبیر سریال‌های نسیه، گلایه پرسپولیسی‌ها از باخت نقی معمولی با دوبنده قرمز از حاشیه‌های مراسم تقدیر از پایتختی‌ها در شب گذشته بود.
کد خبر: ۶۶۱۰۶۸
همه حاشیه‌های مراسم تقدیر از پایتختی‌ها

مراسم تقدیر از عوامل سریال «پایتخت 3» که عصر دیروز 19 فروردین‌ماه برگزار شد حاشیه‌های گوناگونی به همراه داشت که برخی از آنها را مرور می‌کنیم.

اجرای این مراسم برعهده محمدرضا حسینیان بود و بخشی از زمان مراسم به سخنان او گذشت. او که خودش می‌دانست در جایگاه اجرا قرار گرفته است نه اظهارنظرهای شخصی،‌ خاطره‌ای از نخستین روز مدرسه‌ فرزندش تعریف کرد: دانش آموزان در صف ایستاده بودند و مدیر سخنرانی می‌کرد. در بین حرف‌هایش برخی از بچه‌ها بلند می‌گفتند: فدایی داری...

محمدجعفر صافی از مدیران قدیمی تلویزیون و شبکه سه که حالا ریاست فرهنگسرای ارسباران را برعهده دارد از حاضران مراسم بود و سیروس مقدم با اشاره به نخستین سریالش «به سوی افتخار» گفت: من سریال‌سازی‌ام را مدیون صافی هستم و او شرایطی را فراهم کرد که من کارگردان شوم.

مهران احمدی در آغاز سخنانش به شباهت اسم و فامیلش با بازیگر نقش ارسطو اشاره کرد: من مهران احمدی فصیح هستم و او احمد مهرانفر! جای مهران‌فر و رامین‌فر هم اینجا خالی است. فامیل هر دوشان هم فر دارد!

در اواسط برنامه ناگهان گزارشگر زنی از مرکز ردیف چهارم برخاست و طلب میکروفن کرد. او از دوربین شماره یک خواست تصویرش را بگیرد و فضای مراسم گپ و گفت و تقدیر را ناگهان به یک برنامه تلویزیونی تبدیل کرد.

در ادامه سوالاتی از مقدم و تنابنده و احمدی پرسید و تا پایان پاسخ گرفتن از سوالاتش ایستاده بود. خمسه به شوخی به او گفت شما برنامه را سوییچ هم می‌کنید. این گزارشگر هم مدام تأکید داشت نماینده شبکه یک است.

به برخی از دیگر خبرنگاران از جمله کسی که می‌گفت تئاتری و صدایش بلند است، میکروفن داده نشد. تئاتری بودن صدا هم موضوعی بود که تا انتهای مراسم دستمایه طنز قرار گرفته بود.

تنابنده در عین حال که به برخی اتهامات گلایه داشت، از نقدهایی نیز راضی بود و در این باره به نقد فردوس حاجیان اشاره کرد که خودش اهل قائم شهر و رییس دانشگاه تهران مرکز است.

مقدم هم اعلام کرد بهترین نقدها را از مردم گرفته تا اهل فن، اما جلساتی با طهماسب صلح جو نیز داشته اند.

خمسه هم به شوخی گفت: من علی رغم سیروس مقدم تاثیر زیادی از نقد گرفتم. اصولا سریال‌ها دو دسته هستند نقد و نسیه. سریالهای نقد همیشه بهترند!

حسینیان که در فواصل برنامه از هنرمندان مختلف «پایتخت» تشکر می‌کرد در بخشی از حرف‌هایش از «چوچانگشون» هم تشکر کرد.

ترکیب صندلی‌های روی سن به این نحو بود که 8 صندلی قرمز در راست و چپ یک صندلی مشکی (که حسینیان روی آن می‌نشست) قرار گرفته‌ بودند و از آنجایی که تعداد هنرمندان بیش از صندلی‌ها بود، برخی با تمایل خودشان سخن کوتاه کرده و جایشان را به نفر بعدی می‌دادند. مقدم هم جنب و جوش زیادی روی سن داشت و با پاسخ دادن به هر سوالی بلند می‌شد و میکروفن را به مجری پس می‌داد.

بانویی که خود را دارای دکترای روانشناسی و مشاور خانواده معرفی کرد، در بخشی از مراسم از میان جمعیت بلند شد و حسن‌های پایتخت را برشمرد. ضمن اینکه تالار ایوان شمس کاملا پر شده بود و مردم عادی هم برای دیدار با هنرمندان مورد علاقه شان به آنجا آمده بودند.

زمانی که امیر معقولی تصویربردار کم‌حرف گروه روی سن آمد،‌ احمدی درباره‌اش گفت: معقولی مرد عمل است. این موضوع از تیپش هم معلوم است. او تنها تکاور فیلمبردارهای ایران به حساب می‌آید. کسی که کاربلد است و به جای حرف زدن عمل می‌کند.

هدایت هاشمی بازیگر نقش اوس موسی هم به جای سخنرانی به ذکر «خسته نباشید» تکه کلام شخصیتی که ایفا می‌کرد بسنده کرد. او همچنین در پایان مراسم میکروفن را برداشت و گفت دیگر خبری نیست بروید!

علیرضا دبیر عضو شورای شهر که مدال طلای المپیک در رشته کشتی را دارد هم دقایقی سخنرانی کرد و پرداخت «پایتخت 3» به ورزش کشتی حسابی به دل او نشسته بود. او همچنین به شوخی به حمید سوریان گفت: آنقدر که مدال تنابنده سرو صدا کرد مدال تو سرو صدا نکرد.

زمانی که حجت‌الاسلام مرادی برای سخنرانی روی سن آمد، مقدم از گوشه سمت چپ سن برای مصافحه با او به سمت راست آمد و روی نخستین صندلی سمت راست نشست. این موضوع جابجا شدن دیگر هنرمندان را به دنبال داشت و درحالی که مرادی بسم الله می‌گفت جابجایی بازیگران روی صحنه او را از تمرکز می‌انداخت. او به شوخی گفت: البته من تا 7 بار می‌توانم بسم‌الله بگویم!

حجت‌الاسلام طاهری نماینده مردم گرگان و سخنگوی کمیسیون فرهنگی، مقدم مدیر کل حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست، سیدعلی احمدی رییس فرهنگسرای رسانه، روسای فرهنگسراهای ارسباران، خاوران و ملل، صابری عضو شورای شهر، علیرضا دبیر، حمید سوریان و عباس جدیدی از جمله افرادی بودند که هدایای عوامل را به آنها تقدیم کردند.

تمام عوامل در لحظات پایانی مراسم و پیش از صورت گرفتن تقدیر روی سن بودند و برخی از هدیه دهنده ih نیز حضور داشتند. این موضوع لحظات طنزی ایجاد کرد و هدیه گیرنده زودتر از هدیه دهنده حاضر می‌شد یا آنها همدیگر را اشتباه می‌گرفتند.

صابری عضو روشندل شورای شهر هم یکی از هدیه دهنده ها بود که آریا عظیمی‌نژاد پیشانی او را بوسید.

همراه با لوح تقدیر و هدیه نقدی، بسته مهربانی با پرندگان نیز به هنرمندان داده می‌شد که شامل یک لانه کبوتر، ظرف آب و ظرف گندم برای پرنده‌ها بود.

علیرضا رضایی قهرمان کشتی دوبنده‌های کشتی خود را که مزین به امضای پهلوانان بود، به عوامل پایتخت هدیه داد.

تنابنده زمانی که قرار بود جایزه‌اش را بگیرد، به یک حاشیه جالب اشاره کرد: از من گلایه می‌کردند چرا وقتی باختی دوبنده قرمز تنت بود و وقتی بردی دوبنده آبی برتن داشتی. من از همه سرخ‌آبی‌ها عذرخواهی می‌کنم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها