سفر دبیرکل فدراسیون فوتبال به کویت

نبی: مشکل نکونام با رایزنی حل می‌شود نه پول

مجله معتبر "ورلد ساکر" در گزارشی به بررسی بازیکنانی پرداخت که جام‌جهانی 2014 برزیل آخرین روزهای آنها در تیم‌های ملی‌ فوتبال کشورشان خواهد بود.
کد خبر: ۶۶۰۹۶۷
برزیل، آخرین فرصت جواد نکونام

سایت جام جم ورزشی - جام‌جهانی 2014 برزیل تقریبا دو ماه دیگر آغاز می‌شود. تیم ملی فوتبال ایران نیز به عنوان یکی از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها در گروه F باید با آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین دیدار کند.

مجله "ورلد ساکر" در جدیدترین شماره خود در گزارشی به بررسی بازیکنانی پرداخته است که جام جهانی 2014 برزیل آخرین جام جهانی آنها خواهد بود که در این بین نام جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی ایران نیز به چشم می‌خورد.

این مجله اعلام کرد پاتریس اورای فرانسوی، شولا آمه‌اوبی از نیجریه‌، مارک‌ برشیانو از استرالیا‌، ژولیو سزار از برزیل و رومن شیروکف از روسیه و جواد نکو‌نام از تیم ملی ایران شش بازیکنی هستند که جام جهانی 2014 برزیل آخرین حضور آنها در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان خواهد بود و به همین خاطر انگیزه زیادی برای درخشش دارند.

"ورلد ساکر" درباره جواد نکونام نوشته است: کاپیتان ایران نزدیک به 14 سال است که در تیم ملی بازی می‌کند. او اکنون پس از این همه سال فرصت حضور در جام جهانی را یافته است. جام جهانی 2014 برزیل دومین حضور جواد نکونام در رقابت‌ها خواهد بود. او یک بار نیز در جام جهانی 2006 همراه ایران در جام جهانی حضور داشت و پس از آن به فوتبال اسپانیا رفت.

تیم ملی ایران در سه دوره جام جهانی در سال‌های 1978 آرژانتین، 1998 فرانسه و 2006 آلمان حضور در جام جهانی را تجربه کرده است. در این دوره‌ها کاپیتان‌های تیم ملی ایران از جمله علی پروین و علی دایی نتوانستند گلی را به ثمر برسانند با این حال جواد نکونام امیدوار است بتواند به اولین کاپیتان ایران تبدیل شود که در جام جهانی پایش به گلزنی باز شده است.

به گزارش ایسنا نکونام، هافبک گلزنی است که در 137 بازی برای تیم ملی ایران 36 گل را به ثمر رساند که پنج گل از آنها در انتخابی جام جهانی 2014 برزیل بوده است. درست است که نکونام بازیساز تیم ملی ایران محسوب می‌شود اما شم گلزنی بالای او ارزش‌های این هافبک باتجربه را بالاتر برده است. نکونام بازیکن شوتزنی است که توانایی قابل توجهی در زدن شوت‌های پشت محوطه 18 قدم دارد. او در سال 2006 به تیم اوساسونای اسپانیا پیوست و شش فصل در این تیم حضور داشت. عملکرد خوب نکونام باعث شد تا رسانه‌های اسپانیایی به او لقب "خاویار" دهند. نکونام بازیکن جدی و ارزشمندی برای تیم ملی ایران محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها