معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: 40 درصد سرطانها قابل پیشگیری هستند و می‌توان با خودمراقبتی، تغییر سبک زندگی و ترویج عادات صحیح غذایی، طول عمر مردم را تا 10 سال افزایش داد.
کد خبر: ۶۶۰۳۴۳
پیشگیری از سرطان با خود مراقبتی

به گزارش مهر، دکتر علی اکبر سیاری در جلسه هماهنگی‌های بین‌بخشی برگزاری هفته سلامت که با حضور نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: افراد می‌توانند 86 سال عمر کنند و با افزایش آگاهی و ارتقای فرهنگ سلامت می‌توان کاری کرد سکته‌های قلبی و مغزی کاهش یابد.

وی با اشاره به نامگذاری شعار امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری گفت: اگر بتوانیم فرهنگ خودمراقبتی را در کشور نهادینه کنیم در کاهش میزان بیماری‌ها و نیز هزینه‌های درمانی موفق خواهیم بود.

معاون وزیر بهداشت، دو شعار و اولویت مهم دیگر معاونت بهداشت را کاهش مصرف نمک و روغن اعلام کرد و گفت: باید به گونه‌ای فرهنگ سازی نماییم که عادات نادرست غذایی در مصرف نمک تغییر کند چرا که مصرف زیاد نمک و روغن در ابتلا به بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر تأثیر اساسی دارد.

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی مردم برای پیشگیری نقش بسیار اصلی دارد، از نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط خواست با اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف در راستای ارتقای سلامت جامعه گام بردارند.

جلسه هماهنگی‌های بین‌بخشی برگزاری هفته سلامت صبح امروز با حضور معاون بهداشت، دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت و نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

در این جلسه مدیران و نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، صدا و سیما، جمعیت هلال احمر، شهرداری تهران، رادیو سلامت، سازمان نظام پرستاری، سازمان انتقال خون و نیز روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران، شهیدبهشتی و معاونت‌های ستادی وزارت بهداشت حضور داشتند.

هفته سلامت 1 تا 7 اردیبهشت ماه با شعار «یک عمر سلامت با خود مراقبتی» برگزار می‌شود.

newsQrCode
برچسب ها: سرطان درمان
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها