واکنش ولایتی به قطعنامه پارلمان اروپا:

عزت خود را وجه المصالحه قرار نمی دهیم

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه عزت خود را وجه المصالحه قرار نمی دهد و تحت تاثیر تبلیغات منفی بیگانگان قرار نمی گیرد.
کد خبر: ۶۵۹۸۴۵
عزت خود را وجه المصالحه قرار نمی دهیم

«علی اکبر ولایتی» روز یکشنبه پس از دیدار معاون وزیرخارجه نیوزیلند در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر این که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به قطعنامه پارلمان اروپا طرح متوقف شدن مذاکرات هسته ای را مطرح کرده اند، آیا در شرایط کنونی که در آستانه مذاکرات هسته ای قرار داریم مطرح شدن این طرح درست است؟ اظهارداشت: نظر من به عنوان یک شهروند ایرانی این است که ما به هیچ وجه عزت خود را وجه المصالحه قرار نمی دهیم.

وی افزود: همچنین تحت تاثیر تبلیغات منفی بیگانگان که به اشکال مختلف تظاهر می کنند قرار نمی گیریم که یکی از این انواع تبلیغات، استفاده از یک پارلمان بی خاصیت اروپا است که هر چند وقت یک بار کاری از این قبیل را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می دهند اما مردم ما راه درست خود را ادامه خواهند داد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : راه درست همین است که بر اساس مصالح ملی ، مردم ما مشی خود را انتخاب کرده اند و در انتخابات که در کمال آزادی برگزار می شود با اقبال بالایی شرکت می کنند و عزم خود را در هر انتخابات در حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران نشان می دهند.

ولایتی ادامه داد: بنابراین مردم ما حتما تحت تاثیر این نوع تبلیغات قرار نخواهند گرفت.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که نظر شما درباره قطعنامه پارلمان اروپا در خصوص ایران چیست؟ اظهارداشت: به نظر می رسد که پارلمان اروپا در حقیقت کاری ندارد جز این که ابزار فشاری در دست آمریکایی ها و متحدان آنان برای پیشبرد اهداف نامشروع آنان علیه کشورهای دارای استقلال باشند.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: هر کشوری که بخواهد مستقل باشد و از ارزش های تحمیلی غربی تبعیت نکند متهم می شود که حقوق بشر را رعایت نکرده است.

ولایتی افزود: مصوبات پارلمان اروپا یا بیانیه آنها هیچ معیار درستی ندارد ؛ برای این که فقط بر روی ایران فشار سیاسی وارد می کنند و ما نیز با این نوع کارهای غیرمعقول و تحت فشار قدرت های بزرگ در دنیا آشنا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی همواره قدرت های سلطه جوی غربی ابزارهایی را علیه جمهوری اسلامی ایران که می خواهد مستقل باشد و مستقل بماند به کار گرفته اند و ما با این ابزارها آشنا هستیم.

ولایتی افزود: برای مردم ما این نوع قضاوت های غیرعادلانه و بی پایه هیچ ارزشی ندارد و جمهوری اسلامی ایران کار خود و سیاست های خود را که مبتنی بر قانون اساسی و ارزش های اسلامی و انسانی است دنبال می کند و به خاطر این نوع تبلیغات منفی و هوچی گری های سیاسی کار خود را تغییر نخواهد داد.

وی ادامه داد: دولت و مردم ما در چارچوب قانون اساسی که برگرفته از خواست مردم و آرمان های اسلامی و ملی است عمل می کنند و برای این نوع قضاوت های ناعادلانه هیچ ارزشی قائل نیستند و هیچ تاثیری نیز بر سرنوشت ما نخواهد داشت.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما خودمان در مورد مصالح و منافع ملی مان تصمیم می گیریم و به هیچ وجه زیربار این فشارها نخواهیم رفت. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها