پارلمان اتحادیه اروپا پیش نویس قطعنامه ضد ایرانی و مداخله جویانه خود را علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد.
کد خبر: ۶۵۹۰۰۲
تصویب قطعنامه ضد ایرانی در پارلمان اتحادیه اروپا

پارلمان اتحادیه اروپا در استراسبورگ فرانسه پیش نویسی را به قطعنامه ای 23 بندی ضد کشورمان تبدیل کرد تا راهبرد این اتحادیه اروپایی را در مقابل ایران ترسیم کند البته راهبردی که به جای توسعه همکاری با رویکرد تقابل تنظیم و تصویب شد.

پارلمان اتحادیه اروپا، با رای به پیش نویس این قطعنامه، ایران را در پروژه ای تکراری بار دیگر به نقض حقوق بشر متهم کرد. این بخش پیش نویس به صورت هدفدار بیشترین وقت پارلمان را به هنگام رای گیری به خود اختصاص داد.

مطابق ندانستن انتخابات اخیر ریاست جمهوری کشورمان با استاندرادهای اروپا، آزادی محکومان فتنه به ویژه سران فتنه، بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران، اجازه سفر به احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل، گشایش دفتر اتحادیه اروپا در تهران، سفر هیات های اروپایی به ایران به شرط ملاقات با محکومان فتنه و مخالفان نظام و در نهایت رفع محدودیت و ممنوعیت از همجنس بازان در ایران عمده بندهای این قطعنامه مداخله جویانه را تشکیل می دهد.

هرچند قبل از رای گیری در مقابل سیل سخنرانی های ضد ایرانی و حجم انبوه جملات مغرضانه، تعداد انگشت شماری از نمایندگان این پارلمان از واقعیت هایی گفتند که معمولا صدایشان به جایی نمی رسد.

پارلمان اروپا پس از این قطعنامه، در بیانیه ای اعلام کرد: خارج از پرونده هسته ای ایران، باید اتحادیه اروپا راهبردی در مقابل این کشور داشته باشد به زبان ساده تر یعنی همچنان بهانه ای برای تاختن به ایران دم دست اروپایی ها باشد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها