آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، حالتهایی از رانندگی همچون خستگی و نیز چند تخلف در این زمینه را حرام شرعی اعلام کرد.
کد خبر: ۶۵۸۵۴۶

جام جم سرا: آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی، سبقت غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز حرام است.
به نقل از ایسنا، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار سردار مومنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه کار پلیسی، کار کلیدی است، چرا که با جان مردم سر و کار دارد، افزود: حضور پلیس در نوروز امسال در صحنه بسیار چشمگیر بود و این امر نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی برای جان مردم اهمیت فوق‌العاده‌ای قائل است.
این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی در خصوص رانندگی گفت: توصیه می‌کنم پس از پایان تعطیلات، نتایج را برای مردم بازگو کنید تا اگر اشکالی وجود دارد، برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه یک نفر کشته در تصادفات هم دردناک است، گفت: گذشت و صبوری جزو اصول اخلاق اسلامی است و برای جمهوری اسلامی خوب نیست که در رتبه اول یا حتی وسط تصادفات رانندگی باشد.
آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: باید کاری کنیم که جان مردم و آبروی نظام حفظ شود.
وی افزود: از نظر بنده، رانندگی در حالت «خستگی و خواب‌آلودگی»، «سبقت غیرمجاز» و «عبور از چراغ قرمز» حرام است، چرا که حفظ جان واجب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها