اگر قصد خرید میوه دارید، قبل از آن، این راهنما را بخوانید تا برخی اشتباهات عموم مردم را مرتکب نشوید. به عنوان مثال هنوز هم بسیاری از مردم فکر می‌کنند میوه‌های خوب و باارزش، فقط میوه‌های درشت و به‌اصطلاح مجلسی هستند، در حالی که بسیاری مواقع برای درشت‌تر شدن اندازه میوه از کودهای نیتراته استفاده می‌شود که اثرات زیانباری برسلامت انسان می‌گذارد.
کد خبر: ۶۵۸۴۸۶

جام جم سرا:
۱. در دنیا، میوه‌ها را براساس کیفیتشان، طبقه‌بندی، بسته‌بندی و قیمت‌گذاری می‌کنند. از آنجا که ارزش تغذیه‌ای میوه‌های ریز و درشت با هم تفاوتی ندارد، هیچ اجبار، توصیه و الزامی برای خرید میوه‌های درشت‌تر نیست؛ ضمن اینکه در بعضی موارد برای درشت‌تر شدن اندازه میوه از کودهای نیتراته استفاده می‌شود که برای سلامت زیانبارند. بنابراین خرید میوه‌هایی با اندازه متوسط را به شما توصیه می‌کنیم.
۲. گاهی مهمان‌های نوروزی میوه‌های بزرگ را پوست می‌گیرند و نمی‌توانند تمام آن‌ها را بخورند. به‌همین دلیل هم اسراف می‌شود. این مساله هم دلیل دیگری برای توصیه به خرید میوه‌های کوچک‌تر است.
۳. اگر به مکان‌هایی که میوه‌های بسته‌بندی تازه می‌فروشند دسترسی دارید، از خرید فله‌ای میوه در حجم بالا بپرهیزید زیرا امکان خراب شدن میوه‌هایی که فله‌ای و زیاد خریداری می‌شوند، وجود دارد. از طرف دیگر، امکان وجود میوه‌های خراب هم بین این میوه‌ها هست.
۴. این روز‌ها بیشتر خانواده‌ها روزی را برای دید و بازدید نوروزی از قبل تعیین می‌کنند. سعی کنید میوه را در‌‌ همان روزی که قرار است برایتان مه‌مان بیاید و به اندازه مهمان‌های خود بخرید.
۵. اگر چند نوع میوه خریداری کرده‌اید، ‌ لزومی ندارد در ظرف میوه شما از هر میوه به ازای هر مه‌مان یک عدد از آن‌ها وجود داشته باشد. این صرفه‌جویی بجا، باعث پیشگیری از خراب شدن میوه‌ها و بالا رفتن مقدار دورریز آن‌ها می‌شود.
۶. با میوه‌ها مانند یک موجود زنده رفتار کنید زیرا میوه‌ها، بخش زنده‌ای از یک گیاه (دستگاه تکثیر و تولید) هستند. یعنی آن‌ها را هنگام جابجایی، شستن و قرار دادن داخل یخچال، در معرض ضربه‌های مداوم و شدید قرار ندهید. ضربه خوردن به میوه‌ها باعث تلخ یا لک شدن گوشت برخی از آن‌ها می‌شود.
۷. برخی میوه‌ها مانند موز و سیب را کنار یکدیگر نگهداری نکنید. از آنجا که میوه‌ها زنده هستند و نفس می‌کشند، با تنفس خود گازهایی ایجاد می‌کنند که روی یکدیگر اثر می‌گذارند؛ مثلا اگر سیب را کنار موز نگه‌داریم، باعث رسیدن و له‌شدن سریع‌تر آن خواهد شد. البته سیب می‌تواند باعث رسیدن کیوی‌های سفت هم بشود.
۸. موز را داخل کیسه‌ای بگذارید و در بالکن یا مکان خنکی آویزان کنید تا کمتر تحت‌تاثیر میوه‌های دیگر قرار بگیرد و دیر‌تر خراب و له شود.|هفته نامه سلامت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها