معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه خبر داد:

آغاز مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ ؛ امروز

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد در گفت و گو با برنامه نوروزی "میهمان بهاران" رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه در سایه اقتدار ملی باید از حقوق مشروع خود دفاع کنیم، اظهار داشت: اقتدار ملی ملت ایران، 5+1 را وادار به پذیرش و قبول ایران هسته‌ای کرد.
کد خبر: ۶۵۸۰۰۹
اقتدار ملی، 5+1 را وادار به پذیرش ایران هسته ای کرد

وی در آغاز این بحث ضمن اشاره به اولویت های فرهنگی در سال جدید، گفت: هویت ملت ایران بر اساس ویژگی ها و خصایص خود توصیف می شود، ما در میدان مبارزه با استکبار، در سایه هویت فرهنگی، استقلال خود را بدست آورده ایم، پس بایستی این ریشه های فرهنگی که در ارزش های دینی و ملی مان نهفته را پاس داریم.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد وحدت ملی را یکی از دستاوردهای فرهنگ متعالی جامعه خواند و تصریح کرد: فرهنگِ کار و تلاش مبتنی بر صداقت با بنیان علم و دانش از دستاورهای فرهنگی ما است، همچنین فرهنگ، رابطه ما را با خداوند متعال، انسان ها و طبیعت تعریف می کند؛ بنابراین جامعه اسلامی در برابر جبهه کفر، شدید، مستحکم و مقاوم و در رابطه با خود در اوج وحدت و مودت رفتار می کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ، اساس و بنیان حرکت و تعالی جامعه بشری است افزود: بایستی به مبانی و ارزش های دینی اهتمام بورزیم؛ هر قدر در مسیر مبانی اخلاقی و اعتقادی اسلام حرکت کنیم، فرهنگ جامعه ما مستحکم، کارآمد و دارای برکت و دستاوردهای ارزشمندی خواهد بود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که دستگاه های اجرایی و مسئولین با کسانیکه مبانی فرهنگ ملی را مورد آسیب و تهدید قرار می دهند برخورد قانونی داشته باشند.
وی ادامه داد: امروز یکی از ارزش ها، استقلال سیاسی است و ملت ما برای نیل به این مقصود شهدای زیادی را تقدیم کرد؛ متاسفانه برخی این استقلال را مورد آسیب قرار می دهند و چنین مطرح می کنند که استقلال سیاسی برای ملت بعنوان یک دستاورد و ارزش تلقی نمی شود.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت: رسانه ملی و مطبوعات به تحکیم فرهنگ دینی، اسلامی و فرهنگِ برآمده از تاریخ این ملت همت گمارند و راه را برای رسیدن به اقتدار ملی هموار کنند، اینکه رهبری بر عنصر کلیدی قدرت و اقتدار ملی تاکید داشتند یک سخن تمام عیار و گره گشا برای رسیدن به اقتدار ملی است.

وی یادآور شد: چنانچه می خواهیم به اقتصاد بالنده و رو به رشد و کمترین سطح شکاف در طبقات اجتماعی فکر کنیم، بایستی مبانی فرهنگی جامعه را تقویت نماییم؛ اگر اراده آحاد ملت و نهادهای سیاسی و اجرایی بر ارتقای سطح بهره وری در کشور معطوف باشد، قطعا به یک اقتصاد بزرگ با بالاترین سطح رفاه در جامعه دست خواهیم یافت.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با بیان این مطلب که هر سخن تفرقه آفرین، در نقطه مقابل اقتدار ملی است اذعان داشت: یک اقتصاد دانش محور و مبتنی بر کار و تلاش، تولید کالا و خدمات و نوآوری علمی با بالاترین سطح بهره وری ریشه در استحکام مبانی فرهنگی جامعه دارد که مسیر حرکت و اقتدار ما را هموار می کند.

وی اضافه کرد: هر مسیری که به افزایش اقتدار جامعه کمک می کند باید در آن راه گام برداریم؛ همگی باید تلاش خود را بر ارزش های اخلاقی و تحکیم نهاد خانواده معطوف نماییم؛ اگر نهاد خانواده استحکام یافت جامعه اقتدار خواهد یافت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مطلب که در سایه اقتدار ملی باید از حقوق مشروع خود دفاع کنیم، خاطرنشان ساخت: اگر ملت ایران در 22 بهن 92 آن شکوه را نمی آفریدند، امروز 5+1 در برابر این اقتدار وادار به قبول ایران هسته ای نمی شد؛ این اقتدار ریشه در هویت دینی، بینش سیاسی و پیوندهای اسلامی و ملی مردم دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها