ارتش سوریه کنترل روستای «سمرا» در غرب شهرک «کسب» را به دست گرفت.
کد خبر: ۶۵۷۶۱۵
ارتش سوریه کنترل «سمرا» را به دست گرفت

ارتش سوریه با مقابله برخی از گروه های مسلح از جمله جبهه النصره توانست کنترل روستای «سمرا» هم مرز با ترکیه را به دست گیرد.

گروه های مسلح تلاش می کردند اتوبان راهبردی حلب با لاذقیه را ببندند اما ارتش سوریه از سه محور آنها را در نزدیکی پل «الشغور» محاصره کرد و تلاش ها آنها را ناکام گذاشت و شماری از آنها را به قتل رساند.

ارتش سوریه همچنین در درگیری شدید با گروههای مسلح توانست یک پاسگاه مرزی را از آنها باز پس گیرد و هزاران فرد مسلح را مجبور به فرار در داخل خاک ترکیه کند.

اعتراض رسمی سوریه به تجاوز تروریست ها از خاک ترکیه

سوریه رسما به حمله تروریست ها به خاک این کشور با پشتیبانی نیروهای ارتش ترکیه در منطقه الکسب اعتراض کرد.

در پی حمله افراد مسلح از خاک ترکیه به منطقه مرزی الکسب در خاک سوریه وزارت امور خارجه سوریه در نامه های رسمی به دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس شورای امنیت تاکید کرد: برخی کشورهای منطقه و جهان سعی دارند راه حل سیاسی بحران سوریه را به شکست بکشانند و بر گزینه خشونت و تروریسم اصرار می ورزند.

در این نامه آمده است: اعضای گروههای تروریستی که اکثر آنها وابسته به گروهک های تروریستی جبهه النصره و جیش الاسلام بودند صبح دیروز از خاک ترکیه به اراضی سوریه در منطقه مرزی الکسب در اطراف لاذقیه حمله کردند.

وزارت امور خارجه سوریه افزوده است:به هنگام مقابله ارتش سوریه با این تروریستها ارتش ترکیه به پوشش پشتیبانی از این گروههای تروریستی پرداخته است و کمکهای نظامی و لجستیکی در اختیار آنها گذاشته است.

وزارت امور خارجه سوریه این اقدام ترکیه را حمایت از تروریسم در منطقه و ناقض قوانین بین المللی و مفاد منشور سازمان ملل متحد به شمار آورده است.

دولت سوریه همچنین از شورای امنیت خواسته است این تجاوز تروریستی و دست داشتن ترکیه را در تسهیل و حمایت از گروههای تروریستی محکوم کند و ترکیه را ملزم سازد که از هرگونه اقدامی که در حمایت از فعالیت های تروریستی در سوریه خودداری کند.

در پایان این نامه ها آمده است : دولت جمهوری عربی سوریه مجددا تاکید می کند که برخورد دوگانه با مسئله تروریسم که ملت و حکومت سوریه را هدف قرار داده است می تواند تلاشها برای دستیابی به راه حل سیاسی در این کشور را به شکست بکشاند و منجر به امتداد یافتن تروریسم در کشورهای دیگر و ایجاد بی ثباتی در منطقه و جهان خواهد شد.

خبر دیگر از سوریه اینکه، اعضای یک گروه مسلح وابسته به گروهک جبهه النصره که از طریق مرز اردن وارد خاک سوریه شده بودند در منطقه المعامل در غوطه واقع در ریف دمشق در کمین نیروهای ارتش سوریه گرفتار شدند و به هلاکت رسیدند.

مقادیری سلاح و مهمات از این تروریستها برجای مانده است.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها