یک متخصص اطفال با اشاره به این که هنگام سفرهای نوروزی به مناطق مختلف، کودکان بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرماخوردگی قرار دارند، گفت: مصرف ویتامین‌های مورد نیاز کودک موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و مقابله با سرماخوردگی می‌شود.
کد خبر: ۶۵۷۱۱۸

دکتر اکبر کوشانفر در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تغذیه مناسب یکی از عوامل موثر در پیشگیری و درمان سرماخوردگی است. مصرف ویتامین C نیز اساسی‌ترین فاکتور در افزایش سیستم ایمنی در کودکان است، بنابراین مصرف روزانه حداقل 40 میلی‌گرم مورد نیاز است که نصف پرتقال آن را تامین می‌کند. ماده مغذی روی در کودکان روزانه سه میلی‌گرم مورد نیاز است که در انواع گوشت یافت می‌شود. این ماده مغذی سیستم ایمنی کودک را تقویت می‌کند و بدن را در مقابله با عوامل بیماری‌زا قوی می‌سازد. پیاز نیز به دلیل دارا بودن سولفور خاصیت آنتی‌بیوتیکی داشته و در پیشگیری و درمان سرماخوردگی موثر است. وی تاکید کرد:انواع کلم مانند بروکلی نیز دارای خاصیت ضدمیکروبی بوده و دستگاه تنفس و گوارش را ضدعفونی می‌کند.

افراط در مصرف آجیل، ممنوع

دبیر انجمن تغذیه ایران با اشاره به این که افزایش مصرف آجیل‌های شور و شیرین باعث چاقی می‌شود، گفت: مصرف تنقلات، قبل از وعده‌های اصلی غذا باعث کم اشتهایی می‌شود.

برلیانت بزرگمهر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که در ایام نوروز نظم ساعت‌های مصرف غذا تغییر می‌کند، افزود: کاهش مصرف آب در ایام نوروز باعث یبوست، کاهش کارایی، احساس خستگی، کوفتگی و بی‌حوصلگی در افراد می‌شود و مصرف آب کافی کارایی بدن را در افراد افزایش می‌دهد. بر این اساس نوشیدن شش تا هشت لیوان آب در طول روز ضروری است. همچنین افراد باید در تعطیلات نوروز بیشتر از همیشه ورزش و پیاده‌روی کنند تا مبتلا به چاقی نشوند.

وی با بیان این که افراد در ایام نوروز به علت تغذیه نادرست دچار اختلالات گوارشی می‌شوند، تاکید کرد: افراد باید در مهمانی‌ها و مسافرت بیشتر از میوه استفاده کنند. افرادی که دیابت دارند نیز نباید نان و برنج را از رژیم غذایی خود حذف کنند بلکه باید مصرف شیرینی را کاهش دهند و همراه وعده‌های غذایی مصرف سالاد و سبزی را افزایش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها