با بهنام صفوی، خواننده موسیقی پاپ

چهارشنبه‌‌سوری نگو بگو میدان جنگ

بهنام صفوی یکی از خوانندگان جوان موسیقی پاپ است که هر چند مدت طولانی از انتشار نخستین آلبومش نمی‌گذرد، اما توانسته جای خود را میان مخاطبان موسیقی پاپ باز کند. او تا کنون دو آلبوم با نام‌های «عشق من باش» و «بگو آرامش» را منتشر کرده و قصد دارد اوایل سال آینده آلبوم تازه‌اش را با نام «اولین قرار» هم منتشر کند. با او در آستانه ورود به بهار 93 درباره خاطرات نوروزی‌اش، فعالیت هنری اش و برنامه‌های تازه اش گفت و گویی کوتاه انجام دادیم.
کد خبر: ۶۵۶۹۶۹
چهارشنبه‌‌سوری نگو بگو میدان جنگ

فعالیت حرفه‌ای شما در عرصه موسیقی از چه زمانی آغاز شد؟

سال 1380 بود که اولین آلبوم من منتشر شد. این آلبوم یک کار موسیقی بی‌کلام بود با نام «تمام رویاهای من». من از دوران دانشجویی کارهای تنظیم و آهنگسازی را انجام می‌دادم و می‌توانم بگویم 12 سال است که به شکل حرفه‌ای موسیقی کار می‌کنم. اما اغلب فکر می‌کنند من از همان سال 88 که نخستین آلبومم را منتشر کرده‌ام، وارد عرصه موسیقی شده‌ام.

کارهای شما در ابتدای فعالیت به‌عنوان یک خواننده شباهت زیادی به کارهای رضا صادقی داشت. خیلی‌ها هم به این موضوع واکنش نشان دادند.

من این را قبول ندارم و می‌گویم که سبک خودم را دارم و شبیه خودم می‌خوانم؛ البته اوایل که کارم را شروع کرده بودم برخی قطعاتم شبیه رضا صادقی عزیز بود اما حالا سبک خودم را دارم.

اولین اجرای زنده‌تان چه زمانی بود؟

فکر می‌کنم اولین اجرای زنده غیرحرفه‌ای من به هشت سالگی‌ام برمی‌گردد. حدود 23 سال پیش که در مدرسه مان گروه سرود راه انداختم و در زمینه موسیقی فعالیت می‌کردم.

پس باید بپرسم اولین اجرای زنده حرفه‌ای شما چه زمانی بود.

اولین اجرای حرفه‌ای من هم در برج میلاد سال 90 بود. این اجرا برایم بسیار خاطره‌انگیز است؛ چون پدر و مادرم هم در آن حضور داشتند و همین باعث شد بهترین خاطره‌ای که می‌توان از یک اجرا داشت در ذهنم رقم بخورد.

در آستانه فرا رسیدن بهار و عید نوروز هستیم، بهترین خاطره‌ای که از این ایام دارید، چیست؟

ایام نوروز این ویژگی را دارد که نامش خودبه‌خود خاطره است. بهار از جمله اتفاقاتی است که استقبال و بدرقه ما از آن همیشه پر از شادی و اتفاقات خوب است. بهترین فرصت برای دید و بازدید است و رفت و آمدها رنگ و بوی خاصی به بهار می‌دهند؛ اما فکر می‌کنم بهترین خاطره‌ام برمی‌گردد به دوران کودکی‌ام. پنج ساله بودم که پدرم عیدی برایم یک کیبورد کوچک خرید؛ چون می‌دانست خیلی به موسیقی علاقه دارم و همین هم باعث تشویق من و ادامه مسیر در موسیقی شد.

وقتی وارد جمعی شوید و ببینید مردم آلبوم و آهنگ‌های شما را گوش می‌دهند، چه حسی دارید؟

در موارد زیادی پیش آمده که مثلا به مسافرت رفته‌ام و دیدم مردم دارند آلبوم‌های مرا گوش می‌دهند. اصولا آدم در ایام عید چند روزی را به مسافرت می‌رود و من هم در همین مسافرت‌ها بسیار دیده‌ام که کارهای مرا گوش می‌دهند. طبیعتا وقتی سر زده به جایی می‌روم و کارهای خودم را می‌شنوم لذت می‌برم.

تا جایی که می‌دانم شما امسال ازدواج کردید و زندگی مستقل خود را هم شروع کرده‌اید.

بله، امسال ازدواج کردم و قطعا بعد از ازدواج زندگی آدم شکل دیگری می‌گیرد. حضور یک انسان دیگر که از این پس به زندگی رنگ و بوی بهتری می‌دهد و حال و هوای آدم را عوض می‌کند، اتفاق شیرینی است.

کدامیک از آداب و رسوم ایرانی مربوط به بهار را دوست دارید؟

نمی شود انتخاب کرد، همه این رسم‌ها زیبا هستند و دوستشان دارم.

چهارشنبه‌‌سوری را هم دوست دارید؟

چهارشنبه‌‌سوری‌های بچگی‌مان را دوست دارم؛ این سال‌ها چهارشنبه‌سوری بیشتر شبیه میدان جنگ شده است و به همین دلیل دیگر دوست ندارم؛ اما با نفس چهارشنبه‌سوری موافقم و همیشه خاطره خوش دوران کودکی‌ام از این روز را فراموش نمی‌کنم.

دوران کودکی‌تان چهارشنبه‌‌سوری هم می‌رفتید؟

بله، شرکت می‌کردم. ما چند تکه چوب را آتش می‌زدیم و از روی آتش می‌پریدیم. چهارشنبه‌‌سوری اگر قرار باشد همان «سرخی تو از من و زردی من از تو» باشد رسم زیبایی است. امیدوارم این آیین دوباره به حالت قدیمی‌اش برگردد و مواد منفجره که فقط باعث آزار دیگران است، از آن حذف شود.

آلبوم‌های خودتان را هم به دیگران عیدی می‌دهید؟

آلبوم‌های خودم را هم عیدی می‌دهم. مردم ما خیلی خوب هستند، اما دلم می‌خواهد یک نکته را بیان کنم. نمی‌دانم چرا همه از یک خواننده توقع دارند آلبوم‌های خودش را امضا کند و به آنها هدیه بدهد. در دیگر کشورهای دنیا مرسوم است که مردم خودشان آلبوم هنرمند را می‌خرند و از او می‌خواهند تا برایشان امضا کند. چون بر این باور هستند که با این کار باید از هنرمند مورد علاقه‌شان حمایت کنند، اما در کشور ما ظاهرا هنوز این فرهنگ شکل نگرفته و مردم مهربان ما متاسفانه این توقع نادرست را دارند. به همین دلیل هم مطمئن هستم دیگر همکارانم هم مانند من در عمرشان سی‌دی‌های زیادی را به هزینه خودشان امضا می‌کنند و به دیگران هدیه می‌دهند.

در سال جدید آلبوم تازه‌ای هم خواهید داشت؟

یک آلبوم تازه دارم با نام «اولین قرار» که قرار بود اوایل اسفند منتشر شود؛ اما این اتفاق نیفتاد چون فرصت نکردیم اجرای برخی قطعات را نهایی کنیم اما این آلبوم حتما اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت منتشر می‌شود.

پس عیدی‌تان را با تاخیر به دست مردم می‌رسانید.

این آلبوم هم بخشی از عیدی من به مردم است، اما همان طور که می‌دانید یک تک آهنگ هم با موضوع بهار و عید نوروز خوانده‌ام که روی سایت‌های موسیقی منتشر شده و امیدوارم مردم عزیز آن را بشنوند و عیدی مرا دوست داشته باشند.

امیدوارم خواندن مصاحبه نوروزی شما در روزهای پایانی سال برای علاقه‌مندان به کارهایتان اتفاق شیرینی باشد و شما هم در سال جدید لحظه‌های خوبی را تجربه کنید.

من هم برای شما و همه مردم کشورم بهترین آرزوها را دارم و از مخاطبان خوب کارهایم تشکر می‌کنم که همیشه همراهی‌ام می‌کنند و تنهایم نگذاشته‌اند. امیدوارم آلبوم جدیدم را دوست داشته باشند، آن را دانلود نکنند و مثل همیشه حامی کارهایم باشند.

ویژه‌نامه نوروزی جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها