نماینده مردم اصفهان در مجلس:

اشرافی‌گری تا گور هم رفته است

ضرب‌المثل معروف «گربه دستش به گوشت نمی‌رسید، می‌گفت بومیده!» اگر خاطرتان هست این ضر‌ب‌المثل برای کسانی استفاده می‌شود که سهمشان از نعمات ویژه زندگی فقط بویی است و تظاهری است و بس! اما ظاهرا معادلات اقتصادی این روزهای کشور و فاصله و شکاف طبقاتی به‌گونه‌ای رقم خورده است که شاید سهم بوی بسیاری از افراد نیز از میان رفته باشد. در نتیجه آنچه برجای باقی می‌ماند نگاه است و بس! ماجرا به وضع این روزهای قیمت خودرو برمی‌گردد.
کد خبر: ۶۵۶۴۷۵
اجاره میلیونی خودروهای میلیاردی

البته نه قیمت خرید، بلکه قیمت اجاره آن! همه می‌دانیم که خودروهای لوکسی که این روزها در خیابان‌های کشور جولان می‌دهند، قیمت‌های میلیاردی دارند.

پورشه، مازراتی، بی‌ام و، بنز، لامبورگینی، فراری و... خب، تا اینجای کار مشکلی نیست و بسیاری که دستشان به این گوشت نمی‌رسد، حالا شاید در فکر بویش باشند! اما وقتی برقیمت‌های فقط یک روز اجاره این خودروها نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم شاید زمان خداحافظی با بو نیز فرارسیده باشد زیرا توان مالی بسیاری از ایرانیان حتی اجازه فکر کردن به یکروز یا نصف روز اجاره این خودروها را هم نمی‌دهد.

ایسنا دیروز در خبر جالبی که در این باره منتشر کرد، رقم اجاره یک روز یک دستگاه پورشه پانامرا را روزانه هفت میلیون تومان قید کرد.

به گفته یکی از بنگاه‌های اجاره خودرو در تهران، این قیمت نه تنها باعث سرد شدن بازار نشده که اتفاقا در شب عید باعث افزایش اجاره ماهانه این خودروها شده است! یعنی برخی افراد این خودروها را ماهانه و نه روزانه اجاره می‌کنند و این با زبان ساده یعنی خرج 210 میلیون تومان برای یک ماه ماشین سواری! البته خودروهای لوکس به قیمت‌های پایین‌تری نیز برای اجاره موجود است. مثلا مدل‌های قدیمی‌تر پورشه یا بنز 500 s را می‌توان با روزی دو میلیون تومان هم اجاره کرد.

اما اصولا کمتر از روزی دو میلیون تومان خودروی لوکس و قابل پُز دادنی(!) برای اجاره وجود ندارد.

با این اوصاف قضاوت کنید آیا آن‌«بوی» ضرب‌المثل معروف برای بسیاری از ما به آرزو تبدیل نشده است؟!...

بهمن موسوی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها