جام ملت‌های 2015 استرالیا؛

سفر کفاشیان و کروش به سیدنی

رئیس فدراسیون باید بهتر از هر مدیر دیگری به این نکته آگاه باشد که نباید پیشاپیش دل سرمربی تیم ملی را خالی کند و به وی این چراغ سبز داده شود که می‌تواند با هر تیمی که می‌خواهد باب مذاکره را آغاز کند.
کد خبر: ۶۵۶۱۳۰
بازی تازه کفاشیان با کروش

در حالی که تا دیروز گفته می‌شد فدراسیون با کارلوس کروش برای ادامه همکاری در پایان رقابت‌های جام‌جهانی برزیل 2014 به توافق اولیه رسیده، اما دیروز علی کفاشیان، رئیس فدراسیون در گفت‌و‌گویی اعلام کرد که به سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان اعلام کرده چون پول نیست، بعد از جام جهانی برود.

هر چند این اولین باری نیست که رئیس فدراسیون دست به بازیگری می‌زند، اما از همان ابتدا نیز کاملا روشن بود که خبر توافق با کروش، تنها مانوری است برای این‌که کفاشیان بتواند پول‌های بیشتری را به خزانه فوتبال سرازیر کند، اما حالا که از بهبود شرایط مالی ناامید شده بصراحت اعلام می‌کند که به کروش گفته در فردای جام‌جهانی از تیم ملی فوتبال جدا شود.

موضوع قابل بحث در این زمینه این است که آیا درست است در شرایطی که تیم ملی فوتبال باید باانگیزه برای حضور در آوردگاه جام‌جهانی دورخیز کند، آب پاکی روی دست سرمربی تیمش ریخته شود که در پایان این رقابت‌ها زمینه‌ای برای ادامه همکاری با او فراهم نیست. این درست که کرش به‌عنوان یک مربی بین‌المللی و شناخته شده، هیچ موقع بیکار نمی‌ماند و چه بسا با پیشنهادهای مالی بهتر و بویژه از لیگ جزیره، در یک تیم انگلیسی مشغول به کار شود، اما حرف اساسی این است که برخی مسائل جنبه داخلی دارد و از رئیس فدراسیون با این همه تجربه انتظار نمی‌رود که با صحبت از بی پولی، این بهانه را دست کرش بدهد که از همین امروز باب مذاکره با تیم‌های مورد نظر را باز کند.

در حقیقت سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال باید تمام فکر و ذهن خود را روی حضوری شایسته در رقابت‌های جام‌جهانی برزیل متمرکز کند، نه این‌که در فاصله 90 روز به این رقابت‌ها آب پاکی روی دست او ریخته شود که در فردای جام‌جهانی، خواهانی در فوتبال ایران ندارد. البته شاید ما زیاد مته به خشخاش می‌گذاریم، اما واقعیت این است که هر چقدر فوتبال ایران بی پول باشد، این مساله نباید به سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال منتقل شود.

رئیس فدراسیون باید بهتر از هر مدیر دیگری به این نکته آگاه باشد که نباید پیشاپیش دل سرمربی تیم ملی را خالی کند و به وی این چراغ سبز داده شود که می‌تواند با هر تیمی که می‌خواهد باب مذاکره را آغاز کند. البته در این شرایط چشم امید ما به رفتار حرفه‌ای کروش است که در جهت اعتبار خود نیز شده، تیمی منسجم و قدرتمند را برای حضور در برزیل مهیا کند.

حجت‌اله اکبرآبادی

دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
۰
۰
آقای كفاشیان سادگی كرده كه از همین حالا دل مربی را خالی كرده و گفته برو . حداقل می گذاشت بعد از اتمام قرارداد.
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
۰
۰
به فكر كروش نباشید ایشان خودش بلد است چگونه پول در بیاورد همانطور كه جزیره دارد!فوتبال ما هم با و بدمن مربی خارجی از این بهتر نمیشود!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها