«صرفا جهت اطلاع» با پخش گزارشی از تخلف در یک چایخانه پرده برداشت که در نهایت موجب توقیف محصولات چاپی غیرمجاز و پلمب این نهاد صنفی شد.
کد خبر: ۶۵۶۰۴۴
گزارش «صرفا جهت اطلاع» یک چاپخانه متخلف را پلمب کرد

به گزارش فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران پیرو جوابیه قبلی در خصوص پخش گزارشی با موضوع انتشار تقویمی خاص، در برنامه خبری 20:30 صدا و سیمای جمهوری اسلامی مورخ 15/12/92، بیانیه ای صادر کرد.


در این بیانیه آمده است: از آنجایی که محصول چاپی مورد اشاره در آن بخش خبری فاقد هرگونه مجوز بوده، این اداره کل با بررسی دقیق موضوع و هماهنگی با گروه‌های بازرسی، در سریع‌ترین زمان ممکن این موضوع را پیگیری کرد که منجر به توقیف محصولات چاپی غیر مجاز و برخورد قانونی با متخلفان و در نهایت پلمپ این نهاد صنفی شد.

بر اساس قانون چاپ، تمامی تقویم و سر رسیدها قبل از چاپ و انتشار باید مجوز لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ نماید و برای تقویم‌های سال جدید در استان تهران بیش از 2500 مجوز صادر شده است .

از آنجا که در هر عرصه‌ای امکان تخلف بصورت بالقوه وجود دارد، افراد سود جو و فرصت طلب نیز در شرایط خاص زمانی با هدف منفعت طلبی، دست به اقدامات غیرقانونی می‌زنند و این اداره کل به همراه دیگر مراجع ذیصلاح تاکنون با موارد متعددی برخورد نموده است.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با وقوف به حساسیت‌های موجود در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه مقوله چاپ و نشر، تدابیر مختلف و گستره‌ای از جمله تقویت «اداره نظارت و بازرسی بر مراکز فرهنگی و هنری» طی 6 ماهه اخیر را برای جلوگیری از بروز احتمالی تخلفات در دستور کار قرار داد که این امر فضا را بر متخلفان سود جو تنگ کرده است.

اگر چه حوزه فرهنگ و هنر با وجود گسترگی و تنوع از یک سو و شمار فزاینده متقاضیان دریافت خدمات فرهنگی و هنری از سوی دیگر، خود موجب خرسندی است اما نا گفته پیداست که تقویت نگاه نظارتی و اعمال حساسیت‌های بجا و شایسته در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی، موجب اثرگذاری فرهنگی است.

این اداره کل بر خود می‌بالد که فرمایشات و دغدغه های مقام معظم رهبری را نصب العین قرار داده و چراغ راه مسیر پر فراز و نشیب فرهنگ هنر می‌داند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها