هر سال 8 درصد به بیماران نارسایی کلیه در کشور افزوده می‌شود

کمبود 1500 دستگاه دیالیز در کشور

وزیر بهداشت از نیاز سالانه کشور به 650 دستگاه دیالیز خبر داد و گفت: هم‌اکنون کشور به 1500 دستگاه دیالیز نیاز دارد تا کمبودهای سال‌های 90 تا 92 در این خصوص جبران شود.
کد خبر: ۶۵۶۰۳۰

به گزارش ایسنا، حسن قاضی‌زاده‌هاشمی در مراسم افتتاح تخت‌های دیالیز در زنجان افزود: متاسفانه هر سال 8 درصد به بیماران نارسایی کلیه در کشور افزوده می‌شود و در این مورد باید به زندگی سالم‌تر و پیشگیری بیشتر توجه کنیم.

وی با تأکید بر کاهش بار بیماری‌های کلیه، خاطرنشان کرد: با توجه به دسترسی کمتر بیماران در مناطق محروم به دستگاه‌های دیالیز باید کاری کنیم که پیوند این بیماران در اولویت‌های نوبت‌دهی مراکز درمانی قرار گیرد.

هاشمی با تأکید بر این‌که باید مسأله پیوند بیماران در دانشگاه‌های دیگر علوم پزشکی کشور پیگیری و اجرا شود، اظهار کرد: تعداد بیمارانی که به نارسایی کلیه مبتلا شده‌اند در سال 91 بالغ بر 46 هزار نفر بوده است.

بهره‌برداری از 151 دستگاه دیالیز

همچنین در این مراسم، 151 دستگاه دیالیز در 51‌بیمارستان تحت پوشش 25 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی سراسر کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌طور همزمان از طریق ویدئوکنفرانس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اعتبار هزینه شده برای هر تخت دیالیز به‌طور متوسط مبلغی بیش از 250 میلیون تومان و کل اعتبار هزینه شده در سراسر کشور برابر با 15 میلیارد تومان برآورد شده‌است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها