در پی انتشار گزارش جدید احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران ضمن انتقاد به نحوه جمع‌آوری اطلاعات، این گزارش را گزینشی دانسته و تاکید کرده است: افراد مصاحبه‌شونده در این گزارش متهمان به جرایم سنگین هستند.
کد خبر: ۶۵۵۶۷۳

به گزارش واحد مرکزی خبر، محتوای گزارش 74 صفحه‌ای احمد شهید را مصاحبه با 72 ایرانی مقیم هلند، آلمان و فرانسه و 61 ایرانی مقیم ترکیه و ایران تشکیل می‌دهد. به‌عبارت دیگر، اساس گزارش احمد شهید عمدتا مصاحبه با افرادی است که اصلا در ایران حضور ندارند.

تمدید وضع اضطراری در قبال ایران

رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره، وضع اضطراری در قبال ایران را یک سال دیگر تمدید کرد.

قانون وضع اضطراری در قبال ایران در ماه مارس 1995 وضع شد و طبق مفاد آن بعد از یک سال خود به خود منقضی می‌شود؛ مگر این که 90 روز پیش از تاریخ انقضای یکساله، رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره از تمدید آن خبر بدهد. در همین حال، جان کری، وزیر خارجه آمریکا با اشاره به وضع منافقین در عراق گفته است: این‌که ساکنان اردوگاه اشرف بتوانند با اعلام برائت از «مجاهدین خلق» پناهنده آمریکا شوند در دست بررسی است.

اخضر ابراهیمی فردا به تهران می‌آید

حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه به مهر گفت: اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه عصر یکشنبه (فردا) وارد تهران می‌شود.

ابراهیمی در این سفر علاوه بر دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با حسن روحانی رئیس‌جمهور و برخی دیگر از مقامات ایرانی پیرامون تحولات سوریه رایزنی می‌کند.

ادعای رویترز ازهمکاری نکردن بانک‌های غربی درباره توافق ژنو

خبرگزاری فارس به نقل از رویترز نوشت: بانک‌های غربی با وجود توافق ژنو با ایران در زمینه مبادلات تجاری مربوط به کالاها و خدمات انسانی همکاری نمی‌کنند. بر اساس این گزارش، ترس از تحریم‌های آمریکا دلیل اتخاذ چنین رویکردی از سوی بانک‌های غربی عنوان شده است.

به موجب «طرح اقدام مشترک» که سوم آذرماه سال جاری بین ایران و کشورهای 1+5 منعقد شد کشورهای طرف مذاکره با ایران متعهد شدند راه‌های مالی لازم برای تسهیل در مبادلات مالی مربوط به خرید و فروش کالاهای انسانی را فراهم کنند.

بازداشت طلبه سیرجانی

حجت‌الاسلام جهانشاهی معروف به طلبه سیرجانی و 14 طلبه عدالتخواه، شب جمعه در قم بازداشت شدند. این خبر را خبرگزاری فارس اعلام کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها