رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست کمیته انرژی مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر لزوم کنترل ریسک سیستماتیک بازار سرمایه از سوی مراجع و نهادهای تصمیم‌گیر تاکید کرد.
کد خبر: ۶۵۵۶۵۸

به گزارش ایلنا، علی صالح‌آبادی در این نشست با بیان این‌که یکی از ریسک‌های اثرگذار بر بازار سرمایه، ریسک سیستماتیک است، تاکید کرد: مسئولان و سیاستگذاران، بویژه در حوزه انرژی باید با در نظر داشتن این مهم، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که افق سرمایه‌گذاری بلندمدت مورد تشویق و حمایت قرار گیرد.

سخنگوی سازمان بورس افزود: یکی از الزامات جذب سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه، این است که سرمایه‌گذار بتواند آینده را تا حد امکان پیش‌بینی کند، از این رو ضروری است تصمیم‌گیری‌ها به گونه‌ای باشد که قابلیت پیش‌بینی و برنامه‌ریزی بلندمدت را برای سرمایه‌گذاران فراهم کند.

صالح‌آبادی همچنین با اشاره به ساختار کنونی بازار سرمایه، به فعالیت بورس‌های چهارگانه در کشور، شامل بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس انرژی و بورس کالا اشاره کرد و گفت: امروز خوشبختانه با وجود ابزارها و نهادهای متنوع مالی در کشور، امکان تامین مالی از بازار سرمایه برای بنگاه‌های اقتصادی فراهم است، ضمن این‌که بورس بستری مناسب برای واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی، از طریق ساز و کار شفاف و رقابتی را فراهم آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها