راز صد سالگی (14)

100 سالگی به سبک جهانی

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی برسند. ما هر هفته یکی از این رازها را برای شما فاش می‌کنیم.
کد خبر: ۶۵۵۶۰۹

*‌ *‌ *‌

جمع‌های خانوادگی و دوستانه چقدر برای شما اهمیت دارد؟ ازجمله افرادی هستید که در تعطیلات دور هم جمع می‌شوید و حسابی خوش می‌گذرانید یا این‌که ترجیح می‌دهید روزهای تعطیل آخر هفته را تنها سپری کنید و با استراحت کردن، تماشای فیلم و... خستگی در کنید و آماده هفته کاری جدید شوید؟

البته در صورتی که می‌خواهید صد سالگی را تجربه کنید باید جزو گروه اول باشید، چراکه براساس بررسی‌های پژوهشگران، حضور در جمع‌های خانوادگی و دوستانه باعث افزایش طول عمر می‌شود. براساس آمارها یکی از مناطق جهان که میانگین عمر ساکنان حدود 102سال است، مجمع‌الجزایری در اقیانوس آرام به نام «اوکیناوا» در ژاپن است. اوکیناوایی‌ها معتقدند زندگی با‌کیفیت‌تر و عمر طولانی‌تر وابسته به روابط دوستانه است. لومالیندا نیز شهری در 60 کیلومتری غربی لس‌آنجلس است که بیش از 90 درصد اهالی آنجا صد سالگی را تجربه می‌کنند. مردم منطقه لومالیندا به همنشینی‌های دوستانه اهمیت زیادی می‌دهند و وقتی دور هم جمع می‌شوند درباره پیاده‌روی‌های دسته جمعی حرف می‌زنند، دستور آشپزی سالم رد و بدل می‌کنند و به جای هر نوشیدنی دیگری، چای و شیر می‌نوشند و از گفت‌وگو درباره حوادث استرس‌زا خودداری می‌کنند تا استرس بلای جانشان نشود! این در حالی است که به عقیده اهالی منطقه ساردینیا در ایتالیا (مدیترانه‌ای در 195 کیلومتری حاشیه این کشور که میانگین عمر ساکنان 101 سال است) خانواده دوستی، شوخ‌طبعی و وقت گذاشتن با افرادی که دوستشان داریم یکی از رموز رسیدن به صد سالگی است. درواقع خانواده، برای مردم ساردینیا اهمیت زیادی دارد. آنها بر این باورند که استحکام خانوادگی، مشکلات و استرس‌ها را بشدت کاهش می‌دهد و مانع از افسردگی و مرگ زودرس می‌شود. پس اگر خواهان زندگی سالم و البته عمری طولانی هستید، اهالی این مناطق را الگو قرار دهید و برای خانواده و دوستان‌تان وقت بگذارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها