مردی دچار بیماری بود. درمانش را نمی دانست. نزد پزشکی رفت. او نیز پس از معاینه بیمار برایش نسخه ای نوشت و باید و نبایدهایی را برایش تجویز کرد.
کد خبر: ۶۵۴۶۵۱
نسخه شفابخش برای تیم ملی


محمد حمیدی

بیمار هم یکی دو روزی بر اساس تجویز پزشک رفتار کرد و پس از آن نزد طبیب دیگری رفت که همان نسخه را برای مرد نوشت. مرد هم دو روز این نسخه را اجرا کرد و سپس سراغ پزشک دیگری رفت و ... این داستان هنوز و هر روز در حال تکرار و تکرار و تکرار است و درد مرد نیز هنوز درمانی ندارد. داستان مرد بیمار داستان تیم ملی فوتبال ایران است که برای دردش هر روز به دنبال درمان است ولی درمانش را تا به پایان پی نمی گیرد ...
هفته پیش سرانجام طلسم تیم ملی پس از راهیابی به جام جهانی بیستم فوتبال شکست و مردان کارلوس کی روش توانستند بار دیگر کنار هم گرد آمده و با حریفی تدارکاتی رویارو شوند. گینه قرار بود بدلی آفریقایی باشد از نیجریه که نخستین رقیب تیم ملی در برزیل خواهد بود. حریفی که در ورزشگاه آزادی توانست دو بر یک پیروز از زمین برود و با برد راهی آفریقا شود.
مسعود شجاعی پس از شکست تیم ملی گفت: گینه محک خوبی بود که بازی با نیجریه را شبیه‌سازی کرد. امیدوارم بتوانیم با انجام بازی‌های بهتر کمبودهای مان را جبران کنیم. جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و همبازی سابق شجاعی در اوساسونا هم می‌گوید: شکست برابر گینه باعث شد نیاز ما به انجام بازی‌های تدارکاتی بیشتر شود. جالب آنکه کی روش، سرمربی تیم ملی هم می‌گوید از دیدار با گینه تجربه لازم برای جام جهانی را به دست آورده است.
از سوی دیگر سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال می‌گوید که تیم ملی با انجام بازی برابر گینه فهمید که با تیم‌های سرعتی چطور بازی کند. منصور ابراهیم‌زاده گفت: نیاز داریم که با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. حسین فرکی، مربی تیم ملی فوتبال در جام ‌جهانی 2006 درباره‌ دیدارهای تیم ملی در هفته‌ گذشته گفت: تیم ملی برابر گینه خوب نبود اما در نیمه دوم عملکرد بهتری داشت. این مساله نشان می‌دهد که هر چه بیشتر بازی کنیم، کادر فنی اطلاعات بهتری از تیم پیدا می‌کند.
مجید نامجو مطلق هم در اظهارنظری مشابه عنوان می کند: بازی با گینه درس‌های زیادی را به ما داد، خیلی ها قبل از این می گفتند که ایران توانایی شکست نیجریه را دارد اما این بازی نشان داد که ما نیاز داریم بیشتر از این کار و تلاش کنیم. در نظر داشته باشید ما در ورزشگاه آزادی مقابل گینه بازی سختی را پشت سر گذاشتیم. حال چگونه انتظار داریم از نیجریه‌ای که سطح به مراتب بالاتری نسبت به گینه دارد امتیاز بگیریم ؟ مقابل نیجریه قطعا بازی سخت و سنگینی داریم و نباید خودمان را فریب دهیم، سطح فوتبال ما از فوتبال نیجریه پائین‌تر است.
نقطه مشترک تمام این گفته ها آن است که تیم ملی در راه برزیل نیازمند بازی تدارکاتی و اردوهای مناسب است که تاکنون از او دریغ شده است. یعنی اینکه تمام پزشکان درد بیمار را یکسان تشخیص داده اند و درمان مشابهی را برایش در نظر گرفته اند ولی فدراسیون فوتبال و بالاتر از آن وزارت ورزش و جوانان کوچک ترین توجهی به این دست درمان ها و تجویزها ندارند ! نمایندگان ورزش و فوتبالدوست مجلس شورای اسلامی هم توجهی به این نکته ندارند. شاید تیم ملی باید با انبوهی بی توجهی راهی برزیل شود و ناکام باز گردد تا نمایندگان همچون همیشه کمیته شکست تشکیل داده و پس از نمایشی چند روزه با پرسش از وزیر یا در نهایت استیضاح او جبران بی توجهی های امروز را بکنند و بعد روز از نو و روزی از نو.
روی سخن این نوشته با همه آنهایی است که قلب شان برای ایران می تپد و در دل آرزوی شادمانی مردم ایران زمین را دارند. همه آنها که می توانند کمکی به تیم ملی برای ارائه نمایش بهتر در جام جهانی بکنند. آیا نمی توان از دستگاه سیاست خارجی بهره گرفت و تیم ملی را در یافتن حریفان تدارکاتی یاری کرد ؟ مجلس محترم نمی تواند نقش مهم نظارتی خود را پیش از جام بیستم و نه در پایان آن جدی بگیرد و در جریان مراحل آماده سازی تیم ملی باشد ؟ وزارت ورزش و جوانان نباید تیم ملی را ویژه ببیند و دست فوتبال را در این روزهای سرنوشت ساز بگیرد ؟ فوتبالمردان هم نمی توانند در راه موفقیت تیم ملی همه را در عمل و نه حرف به یاری و همراهی فرا بخوانند ؟
تیم ملی فوتبال برای موفقیت و شادمانی مردم ایران هم اکنون نیازمند یاری سبز همه ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها