رادیو برای ایام نوروز 262 عنوان برنامه آماده پخش کرده است.
کد خبر: ۶۵۴۱۳۹
سلام به سال نو با امواج رادیو

مدیرکل طرح و برنامه و نظارت معاونت صدای رسانه ملی با تاکید بر پخش برنامه‌های متنوع در ایام نوروز گفت: رادیو برای ایام نوروز 262 عنوان برنامه آماده پخش کرده است و هر شبکه رادیویی متناسب با شعاری که برایش تعیین شده، برنامه‌هایی متنوعی پخش خواهد کرد.

به گزارش جام‌جم، نورالدین جعفری، مدیرکل طرح و برنامه و نظارت معاونت صدا درباره برنامه‌های نوروزی گفت: برنامه تحویل سال هر شبکه رادیویی متفاوت و متنوع است. پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری هم پخش می‌شود. با توجه به تقارن نوروز و ایام فاطمیه برنامه‌هایی با این محوریت از شبکه‌های رادیویی پخش خواهد شد.

جعفری درباره برنامه‌های نوروزی رادیو صبا عنوان کرد: این شبکه رادیویی که بتازگی تاسیس شده ، در ایام نوروز 50 عنوان برنامه با محوریت طنز آماده کرده است. فقط در ایام شهادت حضرت زهرا (س) برنامه‌های طنز از این شبکه پخش نمی‌شود. برنامه‌های «سلام سال نو مبارک» و «خانواده سبز» هم از رادیو خانواده پخش می‌شود که فعالیتش را بتازگی شروع کرده است. این شبکه رادیویی، هفت برنامه دیگر با محوریت گفت‌وگو با خانواده‌های مختلف برای پخش در نظر گرفته است.

مدیرکل طرح و برنامه و نظارت معاونت صدا در ادامه گفت: رادیو ایران صدا هم 11 برنامه جدید پخش می‌کند که مهم‌ترین برنامه «روی کره خاکی با ایرانیان» است. رادیو تهران هم 28 عنوان برنامه پخش خواهد کرد. این شبکه توجه ویژه‌ای به آداب و رسوم نوروز میان مردم تهران خواهد داشت. 22 برنامه برای پخش از رادیو ورزش در نظر گرفته شده که مهم‌ترین آن عیددیدنی و انعکاس رویدادهای ورزشی و دیدار با پیشکسوتان حوزه ورزش است.

وی با تاکید بر این مساله که رادیو دانش هم 12 برنامه پخش می‌کند، افزود: رادیو گفت‌وگو چهار برنامه از جمله روی خط بهار را پخش می‌کند. رادیو کتاب دو برنامه دیباچه و سفرنامه را برای شنوندگان در ایام نوروز دارد. رادیو اقتصاد چهار برنامه، صدای آشنا 19 برنامه، رادیو معارف 16 برنامه و رادیو قرآن هم 17 برنامه پخش خواهد کرد.

جعفری یکی دیگر از اقدامات معاونت صدا را تعیین شعار برای هر شبکه رادیویی و پخش برنامه‌های متنوع با این محوریت دانست و گفت: شعار رادیو سلامت احترام به طبیعت و ارتقای سلامت، شعار رادیو جوان قانونمداری در رانندگی و احترام به بزرگ‌ترها، شعار رادیو فرهنگ پاسداشت زبان فارسی، شعار رادیو فصلی رادیو بهار سرشار از همدلی، شعار رادیو خانواده نیکوکاری، احسان و توجه به خانواده شهدا و شعار صدای آشنا نوروز و گردشگری است.

وی ادامه داد: شعار رادیو قرآن تلاوت قرآن و قاری، شعار رادیو معارف سیره فاطمی، صله ارحام و پرهیز از تجمل‌گرایی، شعار رادیو گفت‌وگو نقد و رویداد، شعار رادیو ورزش نشاط، ورزش و نوروز و شعار رادیو صبا باهم بخندیم به هم نخندیم است. رادیو پیام هم در ایام نوروز به شکل گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف اطلاع‌رسانی می‌کند تا نیاز شنوندگان را تامین کند.

صدای پای بهار

حمید شیخ‌محمدی، مدیر رادیو ایران درباره برنامه‌های نوروزی این شبکه گفت: ویژه برنامه تحویل سال با عنوان «صدای پای بهار» با اجرای امیرحسین مدرس، فاطمه آل‌عباس و استاد امیر نوری از ساعت 15 تا 21 پخش می‌شود. عید دیدنی، شاعرانه با بهار، گلبناگ و کوچه باغ موسیقی از دیگر برنامه‌های نوروزی رادیو ایران است.

وی با اشاره به جنگ عصرگاهی «همین لحظه با بهار» گفت: این جنگ هر روز ساعت 17 و 30 دقیقه پخش می‌شود. برنامه‌های شبانه رادیو ایران هم «شب افروز» و «راه شب» است. بهار ایرانی و کوی نشاط دو برنامه طنز رادیو ایران در نوروز خواهد بود. صبح نوروزی از دیگر برنامه‌های نوروزی رادیو ایران است. برنامه شما و رادیو بیست و نهم اسفند و اول فروردین از رادیو ایران پخش می‌شود و برنامه‌های نوروزی را اعلام می‌کند.

مدیر رادیو ایران عنوان کرد: برترین‌ها، چشم‌انداز، سرزمین نوروزی، غزلنامه بهاری، فرهنگ و مردم، به افق آفتاب، پیدا و پنهان، به رنگ یاس و راهیان نور از دیگر برنامه‌های نوروزی رادیو ایران است. بهنام احمدپورمبارکه، مدیر رادیو جوان هم با تاکید بر این مساله که از آذرماه جلسات برنامه‌های نوروزی در این شبکه آغاز شده، گفت: در ایام نوروز 12 عنوان برنامه تولیدی و دو برنامه زنده پخش خواهیم کرد. همچنین دو برنامه آرشیوی از سال گذشته پخش می‌شود و دو برنامه بازتولید را هم در جدول پخش قرار داده‌ایم. وی ادامه داد: الو جوان، فرکانس 88، شبکه جوانی و نوبرانه از برنامه‌های نوروزی رادیو جوان است. برنامه شبکه جوانی شخصیت‌محور بوده و قرار است در راهروهای رادیو تولید و پخش شود. این برنامه سبک تازه‌ای برای شنوندگان دارد. برنامه تحویل سال رادیو جوان هم به تهیه‌کنندگی عباس پیری از ساعت 17 تا 21 پخش می‌شود. مدیر رادیو جوان با اشاره به دیگر برنامه‌های نوروزی رادیو جوان گفت: سینما و زندگی، سرزمین من، بهار دانش، بهار دیگر، صدا آزاد، ت مثل تعطیلات و خانه‌ام همیشه بهاری است، نوروز از رادیو جوان پخش می‌شود. برنامه چیزهایی که نمی‌شنوید توسط همکاران باشگاه رادیو جوان تولید می‌شود و به پشت صحنه برنامه‌های رادیویی اختصاص دارد.

پاسداشت زبان فارسی

محسن شریف‌زاده، مدیر رادیو فرهنگ با اشاره به پخش 17 برنامه زنده و 17 برنامه تولیدی در نوروز گفت: با توجه به ماموریت شبکه مبنی بر پاسداشت زبان فارسی تلاش می‌کنیم کلمات فارسی را بدرستی بین مردم ترویج کنیم تا دیگر از کلمات انگلیسی استفاده نکنیم. در نوروز همچنین سه برنامه مشاعره بهاری داریم.

وی ادامه داد: هر روز با استان‌های مختلف ارتباط زنده برقرار خواهیم کرد. هفت اقلیم، نگین عترت، کشتی پهلو گرفته، عطر یاس و بانوی بی نشان در ایام فاطمیه از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. نوروزنامه عنوان برنامه سال تحویل رادیو فرهنگ است که از ساعت 17 تا 21 و 30 دقیقه پخش خواهد شد.

مهدی دهقان‌نیری، مدیر مرکز هنرهای نمایشی رادیو و مدیر رادیو نمایش در این نشست گفت: مرکز هنرهای نمایشی رادیو برای 13 شبکه اصلی رادیو و سه شبکه تازه تاسیس صبا، کتاب و خانواده 200 نمایش در 25 عنوان آماده کرده است. عطر مهربانی، سوگ غریب، دادگاه افلاک، طمع، خسیس، بد اخلاق و تکیه قاضی عناوین برخی نمایش‌های نوروزی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها