«کلاه قرمزی» همچنان به مردم وفادار است و برای جلب نظر مخاطبانش با سری برنامه ویژه نوروز 93 بار دیگر روی آنتن می‌رود. این خبری بود که سرانجام پس از کش‌ و قوس‌های رسانه‌ای و اخباری که درباره احتمال ساخته نشدن سری نوروزی این برنامه در سایت‌ها و جراید انتشار یافت، اعلام شد.
کد خبر: ۶۵۴۰۶۴
کلاه قرمزی؛ عیدی تلویزیون

گروه سازنده این برنامه بر این عقیده‌اند که کلاه قرمزی فرزند تلویزیون است و محبوبیت مردمی این عروسک پارچه‌ای بعد از حدود 22 سال، به حدی رسیده که نمی‌توانند درباره تولید شدن یا نشدن آن در ایام نوروز به ‌تنهایی تصمیم‌ بگیرند و با وجود همه مشکلات هر ساله تلاش کرده‌اند سری نوروزی این برنامه تلویزیونی قدیمی را به پخش برسانند.

شاید تصور برخی‌ها بر این باشد که کار در فضای برنامه عروسکی به مراتب ساده‌تر از دیگر زمینه‌های برنامه‌سازی است؛ اما تمرین‌های مکرر، دورخوانی و همه ویژگی‌های تولید مجموعه‌ای چون کلاه ‌قرمزی زبانزد همه کارشناسان است. درواقع با این‌که چنین مجموعه‌ای بالقوه مخاطب خودش را دارد، اما این قضیه هیچ‌گاه سبب نشده سازندگان کلاه ‌قرمزی، باری به هر جهت و سهل‌انگارانه عمل کنند.

باید توجه داشت یکی از عواملی که سبب می‌شود سری کارهای کلاه ‌قرمزی با وجود تولید دیرهنگام، براحتی روی آنتن برود و با مردم ارتباط برقرار کند، اعتماد تلویزیون به زوج هنری حمید جبلی و ایرج طهماسب است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در تلویزیون برنامه‌سازی کرده‌اند؛ زوجی که کارنامه‌شان نشان می‌دهد هیچ‌گاه برای کارهایشان کوتاهی نکردند و برای این کار و مخاطبان گسترده خود همواره ارزش و احترام قائل بوده‌اند. در واقع عیار کیفی کارهای این دو برنامه‌ساز و هنرمند تلویزیونی سبب می‌شود در محدودترین زمان، بهترین و تأثیرگذارترین کارها را (با خلاقیت در خلق کاراکترهای جدید، روزآمدی در پرداختن به مسائل اخلاقی آموزشی، دقت در ریزترین جزئیات رفتاری و...) از آنها ببینیم و این یکی از شاخصه‌هایی است که عملکرد سازندگان کلاه ‌قرمزی را از دیگر برنامه‌سازان برنامه‌های مناسبتی جدا می‌کند.امسال هم مردم در کنار دیگر برنامه‌های ویژه شبکه‌های مختلف تلویزیونی برای ایام نوروز 93، در انتظار سری جدید برنامه نوروزی کلاه قرمزی هستند تا شیرین‌کاری‌های این عروسک محبوب و دوستانش را نظاره کنند.

میثم اعلایی/ قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها