توصیه‌هایی برای استفاده از شوینده‌های خانگی

مواد شوینده سلامتتان را به خطر نیندازند

توصیه‌های وزارت بهداشت برای خانه تکانی

مواد شوینده را با هم ترکیب نکنید

رئیس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو با توصیه اکید به پرهیز از ترکیب کردن مواد شیمیایی مانند جوهر نمک و مواد سفید کننده و لک بَر با یکدیگر، گفت: بخارات و گازهای ناشی از ترکیب مواد شوینده شیمیایی بسیار سمی و خفه کننده است.
کد خبر: ۶۵۳۸۶۵

دکتر طلعت قانع با ارائه توصیه‌هایی پیرامون نحوه پیشگیری از مسمومیت‌ها در منزل، ضمن تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی به هنگام کار با مواد شوینده در این ایام گفت: بسیاری از داروها و محصولات خانگی مانند جوهرنمک، مواد شوینده و لک بر، لاک پاک‌ کن، سموم حشره‌کش و جونده کش (مانند مرگ موش)، تینر، ضدیخ، بنزین و نفت می‌توانند در صورت بلعیده شدن و تماس با پوست و چشم و یا در صورت تنفس، بسیار سمی باشند.

وی ادامه داد: در هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده‌های شوینده و پاک کننده، پنجره‌ها را باز کنید تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو با توصیه اکید به پرهیز از ترکیب کردن مواد شیمیایی مانند جوهر نمک و مواد سفید کننده و لک بر با یکدیگر گفت: بخارات و گازهای ناشی از ترکیب مواد شوینده شیمیایی بسیار سمی و خفه کننده است.

قانع افزود: همیشه پس از استفاده از مواد شیمیایی سریعاً در آن را ببندید و دقت کنید که هیچ ظرف دربسته‌ای از دسترسی کودکان در امان نیست.

وی با بیان اینکه باید کیف دستی، ساک خرید و کیسه‌های نایلونی را دور از دسترس کودکان قرار داد، عنوان کرد: ممکن است داخل این کیسه‌ها وسایلی باشد که توسط کودک بلعیده شود و یا کودک ضمن بازی آنها را روی سر خود کشیده و سبب خفگی وی شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو افزود: در صورتی که کودک شما ماده‌ای غیر خوراکی را بلعید، با مرکز اورژانس 115و یا مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم به شماره 1490 تماس بگیرید.

قانع همچنین با تاکید بر اینکه باید محصولات شیمیایی و شوینده، نفت و بنزین و داروها خصوصاً شربت ترک اعتیاد متادون را همیشه در ظرف اصلی آن نگهداری کرد، گفت: هیچ‌گاه این فرآورده‌ها را در ظرف مواد خوراکی (مانند بطری نوشابه) نگه‌داری نکنید. این عمل سبب خورده شدن اشتباهی این مواد توسط کودکان و مسمومیت شدید آنها خواهد شد.|ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها