درخواست یک کمپین مردمی از «نیل یانگ» برای کنسل کردن کنسرتش در اسرائیل

آقای خواننده، لطفا به اسرائیل نرو

یک NGO کانادایی از نیل یانگ درخواست کرده که کنسرت تابستانه‌اش در اسرائیل را لغو کند. امضاهای این کمپین در حال فراگیر شدن است.
کد خبر: ۶۵۳۷۶۷
آقای خواننده، لطفا به اسرائیل نرو

یک NGO مردمی از نیل یانگ، خواننده کانادایی درخواست کرده که کنسرت تابستانه‌اش در اسرائیل را لغو کند. در بیانیه‌ای که کاربران فضای مجازی از همه جهان می‌توانند آن را امضا کنند آمده است که: «نیل یانگ: ما، همه امضا کنندگان از تو در خواست می‌کنیم که کنسرت اسرائیل‌ات را که قرار است در تابستان برگزار شود لغو کنی.»

این NGO در کمپین جدید خود از نیل یانگ همین طور خواسته که برای مطابقت با خواسته‌های کمپین بین المللی BDS وی از برگزاری کنسرت‌های دیگر در سرزمین‌های اشغالی جلوگیری کند تا با این کار از حقوق مردم فلسطین دفاع کرده باشد، تا به حل مشکل فلسطین و اسرائیل به وسیله‌ای صلح آمیز شتاب ببخشد.

CJPME یا «کانادایی‌ها برای عدالت و صلح در خاورمیانه» نام گروهی است که برای برگزار نشدن کنسرت نیل یانگ در اسرائیل امضا جمع می‌کنند. البته این اولین بار نیست که آن‌ها چنین برنامه‌ای تشکیل دادند. چهره‌های سرشناسی چون الویس کاستلو، استیوی واندر و ونسا پارادایس به دعوت برای برگزار نکردن کنسرتشان در سرزمین‌های اشغالی پاسخ مثبت داده‌اند و همین موضوع CJPME را برای پاسخ مثبت از طرف نیل یانگ به در خواستشان امیدوار کرده است.

نیل یانگ خواننده 68 ساله کانادایی متولد تورنتو است. او بیشتر در موسیقی راک، فولک راک، کانتری راک و هارد راک تخصص دارد و توانایی نواختن چندین ساز از جمله پیانو، گیتار و هارمونیکا را دارد. او سال 1960 فعالیت رسمیش را آغاز کرده و در سال 2011 موفق شد جایزه جونوی هنرمند سال را از آن خودش کند.

پیش از این راجر واترز، موزیسین گروه پینک فلوید از هنرمندان دنیا خواسته بود تا او را در تحریم فرهنگی اسرائیل کمک کنند. او از جمله هنرمندان بین المللی است که اعتراض به خشونت‌های این رژیم و کشتار مردم فلسطین و لبنان را بارها در کنسرت‌هایش اعلام کرده است. موزیک ویدئو «دیوار» قطعه مشهوری است که به دیوار حائل سرزمین‌های اشغالی اعتراض می‌کند و بارها در نقاط مختلف دنیا اجرا شده است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها