در نشست خبری مشترک اشتون و ظریف+فیلم

ضمانتی برای موفقیت مذاکرات وجود ندارد

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که عصر دیروز وارد تهران شــد، امروز با رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
کد خبر: ۶۵۳۶۲۴

به گزارش ایرنا، اشتون که برای نخستین‌بار در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی از اتحادیه اروپا به تهران سفر کرده است، بعدازظهر دیروز در بدو ورود در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و بیــن‌الملل وزیر امور خارجه قرار گرفت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دعوت محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به ایــران سفر کرده است.

در سفر مسئول سیـــاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، قرار است ابعاد مختلف روابط جمهوری اسلامی ایران و اتحـــادیه اروپا و موضوع هسته‌ای مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

اشتون را در این سفر هلگا اشمیت، معاون وی و نیز استفان کلمنت، دستیار ویژه‌اش همراهی می‌کنند.

براساس اعلام وزارت امور خارجه، اشتون قرار است در مدت حضور در ایران علاوه بر دیدار با رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه با تعدادی از مسئولان عالی‌رتبه کشورمان از جمله علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

پیش از این مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با ایرنا، گسترش روابط اتحادیه اروپا با ایران را از مهم‌ترین محورهای سفر این مسئول اتحادیه اروپا عنوان کرد.تخت‌روانچی تصریح کرد: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با مقامات ایرانی به اصفهان سفر می‌کند و روز دوشنبه (فردا) را در این شهر برای بازدید از آثار تاریخی به سر می‌برد.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این پرسش که آیا اشتون که نماینده 1+5 است در این سفر درباره موضوع هسته‌ای به‌طــــور ویژه با مقامات ایرانی گفت‌وگو می‌کند، گفت: طبیعتا بحث هسته‌ای نیز در مذاکرات مطرح خواهد شد.

در همین حال سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی وزارت امور خارجه، سفر اشتون به ایران را سفری اروپایی دانست و افزود: سفر وی به تهران به‌عنوان هماهنگ‌کننده 1+5 یا به نمایندگی از آنان نیست، بلکه به‌عنوان هماهنگ‌کننده و نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا یا به نوعی به عنوان وزیر امور خارجه 28 کشور اروپایی به ایران آمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها