دو پسر بیکار که برای پولدار شدن از مسافران مترو زورگیری می کردند، پس از آخرین سرقت خود، دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۵۳۳۹۴
زورگیری راهی برای پولدار شدن

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت 17 و 30 دقیقه 10 بهمن امسال مأموران کلانتری 124 قلهک هنگام گشت زنی در خیابان دولت، نبش خیابان «کشانی» در نزدیکی ایستگاه مترو به دو جوان مشکوک شده و در بازرسی از آنها یک عدد شوکر برقی کشف کردند.

همزمان با دستگیری این دو جوان و کشف شوکر از آنها، جوان دانشجویی به واحد گشت کلانتری مراجعه کرد و گفت: این دو جوان، دقایقی پیش با تهدید شوکر اقدام به زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه و وجه نقد همراهم کردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «زورگیری» و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 27تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده، متهمان «امیر» 19 ساله و «حسین . س» 19 ساله با اعتراف صریح به زورگیری از شاکی پرونده، اظهار کردند: در اطراف ایستگاه های مترو به ویژه ایستگاه های مترو قلهک و میردادماد اقدام به زورگیری کرده و پس از انجام سرقت نیز بلافاصله خود را به ایستگاه مترو رسانده و با قطار از محل سرقت دور می شدیم.

«حسین» به کارآگاهان گفت: یک روز امیر به من گفت که راه خوبی برای پول درآوردن می شناسد و آنهم زورگیری است! من نیز که همانند امیر، بیکار بودم، پیشنهاد او را برای زورگیری قبول کردم. چون وسیله نقلیه ای برای سرقت نداشتیم، تصمیم گرفتیم تا سرقت های خود را در اطراف ایستگاه های مترو به ویژه در مناطق شمال شهر تهران انجام دهیم تا بتوانیم بلافاصله پس از سرقت، با قطار از محل دور شویم. روز دستگیری نیز پس از سرقت قصد رفتن به داخل ایستگاه مترو را داشتیم که مأموران به ما مشکوک شده و هر دو نفر ما را دستگیر کردند.

سرهنگ محمد اشراقی معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان و اعتراف صریح متهمان به زورگیری از شهروندان در محدوده ایستگاه های مترو به ویژه در مناطق شمال شهر تهران، از تمام مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها