رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با انتقاد از افزایش قیمت هتل‌ها و تورهای گردشگری در ایام نوروز گفت: متاسفانه به دلیل نبود برنامه‌ریزی درست در مقاطعی از سال شاهد افزایش نرخ هتل‌ها و تورهای گردشگری هستیم به گونه‌ای که خیلی از افراد قادر به استفاده از خدمات ارایه شده برای سفرهای نوروزی نیستند.
کد خبر: ۶۵۲۵۳۱

جام جم سرا: جواد هروی افزود: سازمان میراث فرهنگی باید بحث بیمه‌ای مراکز اقامتی را در نظر گیرد زیرا در این صورت دستگاه‌های بیمه‌گر تضمین کننده امنیت شغلی هتل‌داران می‌شوند.
نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور حتم اگر بیمه‌ها را فعال کنیم هتل‌دار وادار نخواهد شد تا کمبود مالی یکساله خود را از جیب مسافران نوروزی تامین کنند.
هروی با انتقاد از اینکه در چندسال اخیر در گردشگری و توسعه آن درجا زده‌ایم، درباره لزوم بازنگری در قوانین،‌ افزود: در این میان لازم است تا قوانین مربوط به هتل‌‌ها و تورهای داخلی و خارجی مورد بازنگری قرار گیرند تا بسیاری از مشکلات هتل‌داران از میان برداشته شود.
وی از عملکرد سازمان میراث فرهنگی در چند سال گذشته انتقاد کرد و گفت: باید زمینه تدوین آیین نامه‌های هتل‌داری فراهم شود تا هم هتل‌داران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را از مقوله فرار نکنند و هم مسافران به دلیل افزایش قیمت تورها و هتل‌ها متواری نشوند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: متاسفانه ما در بحث هتل‌داری و پذیرایی از مسافران نیز اقدامات اساسی را انجام ندادیم و همواره نگاه ما به مسافران نوروزی کاسب‌کارانه بوده به همین سبب در ایام نوروز بسیاری از هتل‌داران درپی خالی کردن جیب مسافران نوروزی هستند.
رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی‌ با تاکید بر اینکه بی‌توجهی به توسعه گردشگری منجر به توجه مسافران به گردشگری خارج از کشور می‌شود، گفت: به طور حتم از مواردی که می‌توان در اقتصاد مقاومتی مدنظر قرار داد توجه به مقوله گردشگری است که می‌تواند منجر به ورود بسیاری از گردشگران خارجی شود.|خانه ملت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها