پرواز دسته دسته فلامینگوها و صدای بلند غازها دور از هیاهوی شهر از زیبایی‌های طبیعت آذربایجان غربی است که طبیعت دوستان و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. تالاب‌های استان، میزبان پرندگان مهاجری است که برای زمستان گذرانی به این تالابها آمده‌اند. در این منطقه 30 تالاب وجود دارد اما بهشت پرندگان لقبی است که به تالاب کانی برازان مهاباد داده شده است.
کد خبر: ۶۵۲۳۰۸
تالاب کانی‌‌برازان بهشت پرندگان مهاجر در ایران

کامران حسینی، مدیر محیط زیست مهاباد در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: تالاب کانی برازان به عنوان یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرندگان در شمال غرب کشور، امسال میزبان 10 هزار قطعه پرنده مهاجر است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال 10 هزار قطعه از انواع پرندگان برای زمستان گذرانی وارد تالاب کانی برازان شوند. به تدریج که از برودت هوا کاسته شده و به سمت تابستان پیش برویم این پرندگان به سمت شمال و کشورهای گرجستان و آذربایجان حرکت می‌کنند.

حسینی بیان کرد: فروردین ماه که هوای ملایم و خوبی در مهاباد حاکم می‌شود، می‌توانیم بیشترین پرنده مهاجر را در تالاب کانی برازان مشاهده کنیم.

رییس اداره محیط زیست مهاباد با بیان اینکه پرنده‌های وارد شده به تالاب کانی برازان بیشتر از انواع نادر و در حال انقراض هستند، تاکید کرد: اردک سرسفید، اردک تاج دار، انواع غازها شامل غاز خاکستری، حواصیل، پلیکان، تنجه، فلامینگو و انواع مرغابی در میان این پرندگان مشاهده می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه تالاب کانی برازان به عنوان نخستین سایت پرنده نگری کشور مطرح است، ادامه داد: با تبدیل تالاب کانی برازان به یک سایت پرنده نگری، این منطقه در حال حاضر به یک قطب مهم گردشگری و اکوتوریسم به ویژه برای علاقمندان به پرندگان در کشور تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها