با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال و تدارک هموطنان برای مراسم چهارشنبه سوری، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی ابلاغیه‌ای، فهرست مواد محترقه بی‌خطر و اسامی سازندگان آن را ابلاغ کرد. خرید آنچه در این فهرست آمده می‌تواند نگرانی خانواده‌ها را از تهیه مواد خطرناک کم کند و آمار سوانح سوختگی و خطر را کاهش دهد.
کد خبر: ۶۵۲۲۰۰
اعلام اسامی ۶۲ نوع فشفشه و نورافشان بیخطر +جدول

جام جم سرا: آخرین روزهای پایان سال، باز هم بازار خرید و فروش مواد محترقه در کشور گرم می‌شود و روزی نیست که مسئولان مربوط، خبر از کشف و ضبط مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک را اعلام نکنند. هرچند مسئولیت خانواده‌ها در آشنایی فرزندان با خطرات این مواد، کم نیست اما امسال دولت تلاش کرده به جای حذف و برخورد، اقلام استاندارد را در اختیار علاقه مندان قرار دهد.
بر اساس گزارش فردا به نقل از صبحانه، در ابلاغیه سردار دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ضمن اعلام اسامی فشفشه‌ها و نورافشانهای بیخطر به صورت مصداقی و دقیق، مشخص شده که ۱۸ نوع مواد محترقه برای استفاده افراد آموزش دیده و ۴۴ نوع برای مردم عادی است؛ این تفکیک کمک خواهد کرد خانواده‌ها، دقت بیشتری را در خرید خود داشته باشند.
همچنین بر اساس این ابلاغیه، مشخص می‌شود که تنها سه شرکت مهم ایرانی توانایی تولید مواد محترقه را دارند که با توجه به بازار بزرگ آن، به نظر می‌رسد پاسخگوی نیازهای مربوطه نباشد. در این فهرست، خبری از تایید اقلام وارداتی نیست که نشان می‌دهد یا این وظیفه به سازمانی دیگر واگذار شده یا هیچ نوع مواد خارجی مورد تایید وزارت دفاع قرار نگرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها