وکیل مدافع معاون اول دولت دهم، از رسانه‌ای شدن موضوع صدور قرار مجرمیت برای محمدرضا رحیمی انتقاد کرد و گفت: این نحوه اطلاع‌رسانی، محکومیت و مجازات موکل من قبل از رسیدگی است زیرا مردم خبر ندارند که این یعنی چه و چه تغییراتی ممکن است در پرونده ایجاد شود.
کد خبر: ۶۵۲۱۶۴
واکنش به قرار مجرمیت معاون احمدی نژاد

به گزارش ایسنا، محمدرضا نادری در این باره گفت: من حق اظهارنظر درباره تصمیم بازپرس ندارم، ولی تا زمانی که دادستان راجع به تصمیم بازپرس اظهارنظر نکند نمی‌توان گفت که قرار مجرمیت یا قرار منع تعقیب صادر می‌شود زیرا هر دو حالت ممکن است که پیش بیاید.

او با اعتقاد به این‌که «باید برای موکلش قرار منع تعقیب صادر شود» گفت: اگر از سوی بازپرس قرار مجرمیت صادر شده باشد و دادستان با آن موافقت کند کیفرخواست صادر می‌شود.

وکیل مدافع معاون اول دولت دهم در پاسخ به این سوال که بر چه اساس معتقد به صدور قرار منع تعقیب برای موکل خود است، گفت: دادستان تصمیم بازپرس را بررسی می‌کند و ممکن است با آن موافقت نکند. البته من حق صحبت در مورد تصمیم بازپرس هر چه که باشد را ندارم و صحبتی هم نمی‌کنم و کسی هم نباید صحبت کند.

اوبا اشاره به رسانه‌ای شدن صدور قرار مجرمیت برای محمدرضا رحیمی، گفت: این نحوه اطلاع‌رسانی، محکومیت و مجازات موکل من قبل از رسیدگی است زیرا مردم خبر ندارند که این یعنی چه و چه تغییراتی ممکن است در پرونده ایجاد شود.

سوژه داغ پراید در عراق

خودرو «پراید» ایران که دست اندرکاران قصد دارند بزودی آن را به «پیکان» ملحق کنند، مدتها است که در عراق به سرگرمی تبدیل شده و به قول عراقی ها، برای آن «داستان» می سازند.

به گزارش مشرق، شکل، نحوه و لحن سخن گفتن درباره این خودرو ایرانی در میان عراقی ها بگونه ای به نظر می آید که این خودرو در دیدگاه عراقی ها بین بد و خیلی خوب مانده است. در شبکه های اجتماعی، از فیس بوک و یوتیوب گرفته تا شبکه های تلویزیونی درباره این خودرو ایرانی حکایت ها شنیده می شود، از نمایش طنز تلویزیونی تا پخش تصاویر تصادفات مرگباری که همراه با موسیقی حزن آور گذاشته شده است.

از جمله نکات جالبی که نام این خودرو را در عراق پرآوازه ساخته، جمله ها و عباراتی است که راننده تاکسی ها پشت شیشه های خودروها درج کرده اند. سایبا(سایپا)، افسردگی و ملالت را به چالش می کشد، کوچولو منو ول کن (خطاب به خودروهای عقبی)، هرکس از من سبقت بگیرد، ناجوانمرد است، نترس، بزرگ شدی، هامر می شی (خودرو آمریکایی) و این سایبا نیست، دختر عشیره است، از جمله عباراتی طنز نوشته شده در شیشه عقب پرایدها در عراق است که تماما تاکسی شده اند.

رئیس‌جمهور مظلوم کیست

در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، طرفدارن دولت‌ها از روسای جمهور محبوب خود به عنوان مظلوم ترین فرد سیاسی ایران یاد می‌کنند.

غلامحسین کرباسچی در گفت و گو با ایرنا می گوید:دولت روحانی مظلوم ترین دولت تاریخ ایران است.

به گزارش نامه نیوز،با سیری در تاریخ جمهوری اسلامی مشاهده خواهیم کرد که مظلوم خطاب کردن یک دولت، اختصاص به روحانی و دولت او ندارد و در دولت‌های گذشته به ویژه در دولت محمود احمدی نژاد شاهد به کار بردن این لفظ بوده‌ایم. رسانه‌های نزدیک به رئیس جمهور سابق ایران، در مقاله‌ها و یادداشت‌های خود در زمان دولت دهم، احمدی نژاد را یک مظلوم خطاب می‌کردند و این مظلومیت را با مظلومیت شهید بهشتی مقایسه می‌کردند و حتی در همایشی به عنوان خادم مظلوم در روزهای پایانی ریاست جمهوری او از محمود احمدی نژاد تقدیر کردند.

اصلاح طلبان نیز دولت سیدمحمد خاتمی را مظلوم ترین دولت تاریخ ایران می‌دانستند. دولتی که بعد از دولت سازندگی بر روی کارآمد .

در کنار این سه رئیس جمهور، اما طرفداران آیت‌الله هاشمی اعتقاد دارند که او مظلوم ترین سیاستمدار ایران است و این مظلومیت نه در دوران ریاست جمهور بلکه بعد از پایان آن آغاز شده است. آیت‌الله از جمله کسانی است که در سخنان خود به مظلوم واقع شدنش در تهمت‌ها اشاره می‌کند و با بیان خاطره‌ای از شهید بهشتی به این معنا می‌پردازد: که« روز به شهید بهشتی گفتم : سید با این همه توهین و تهمت چه می‌کنی؟ هنوز آن لبخند معنادار و نگاه نافذش را با تمام وجود حس می‌کنم که با دست بر دوشم زد و گفت: آسیاب به نوبت.»

همانطور که مشاهده می‌شود، طرفداران دولت‌های مختلف رئیس جمهور محبوب خود را فرد مظلوم تاریخ ایران می‌دانند و اعتقاد دارند که فرد مورد نظر آنان به دلیل مشکلاتی که داشته است، مورد ظلم واقع شده است. شاید در این میان مردم بهترین کسی هستند که می‌توانند تشخصی دهند چه کسی در این سال‌ها مظلوم بوده است.

اوکراین آخرین ضربه به ناتو

اندیشکده آمریکایی مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی (CSIS) نوشت: در اوکراین پای اعتبار آمریکا در این میان است و واشنگتن باید روشن کند که عملیات نظامی روسیه در اوکراین به معنای جنگ با نیروهای نظامی ناتو خواهد بود.

به گزارش ایرنا ، در این مطلب نوشته «اندرو سی. کوچینز»عضو ارشد و مدیر برنامه روسیه و اوراسیا در مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی در واشنگتن ، آمده است: ولادیمیر پوتین با رای اجماعی پارلمان روسیه مبنی بر مجاز دانستن اعزام نیروهای نظامی روسیه به اوکراین ، در اوایل این هفته مخاطرات را با اقداماتی بالا برد که به معنای انضمام بی سر و صدای کریمه (به خاک روسیه) است.

پوتین بار دیگر دولت آمریکا را غافلگیر کرده است اما معلوم نیست که پاسخ آمریکا چگونه خواهد بود.

ممکن است کریمه از دست رفته باشد. اما ما باید بطور معتبری روشن کنیم که مداخله نظامی روسیه در سایر مناطق اوکراین یک خط قرمز است که به معنای جنگ با اوکراین و نیروهای نظامی ناتو خواهد بود.

هر چند اوکراین در مرکز اروپا نیست اما بخشی از اروپا است و شکست ما در دفاع از حق حاکمیت اوکراین در این زمان نیاز ، می تواند ضربه آخر به ناتو باشد که در سال های اخیر برای یافتن جایگاه خود در جهان تقلا کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها