اوباما در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود و در آستانه برگزاری دور دیگری از گفت‌وگوهای هسته‌ای گفت: ۹۵ درصد تحریم‌های ایران برجای خود باقی است
کد خبر: ۶۵۱۷۲۹
۹۵ درصد تحریم‌های ایران برجای خود باقی است

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با پایگاه اینترنتی «بلومبرگ» اظهارات اخیر صهیونیست‌ها در مورد اینکه کاهش تحریم‌ها علیه ایران طبق توافق اولیه «ژنو» موجب می‌شود تا تجار برای برقراری رابطه تجاری به سمت ایران هجوم ببرند را رد کرد و گفت که هنوز 95 درصد تحریم‌ها برجای خود باقی است و ما قصد داریم این تحریم‌ها را اجرا کنیم و در حین مذاکرات برای رسیدن به راه‌حل جامع این تحریم‌ها را اجرا می‌کنیم.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره اظهارات خود مبنی بر اینکه تمامی گزینه‌ها برای ایران روی میز قرار دارد و این گزینه‌ها شامل گزینه نظامی می‌شود، گفت: من می‌دانم که آنها (ایرانی‌ها) این حرف را جدی تلقی می‌کنند. اطمینان زیادی داریم که آنها 35 هزار نیروی نظامی آمریکا را در منطقه که بنابر دستور رئیس‌جمهور در تمرینات نظامی مشارکت می‌کنند می‌بینند. آنها باید حرف‌های مرا جدی بگیرند و همچنین مردم آمریکا نیز باید آنها را جدی بگیرند. اسرائیل و عربستان نیز باید این حرف‌ها را جدی بگیرند.

اوباما همچنین مخالفت‌های خود با تحمیل تحریم‌های بیشتر علیه ایران در حین این دوره 6 ماهه مذاکرات اعلام کرد اما اظهارنظری درباره تقاضای نتانیاهو مبنی بر جلوگیری از غنی‌سازی اورانیوم نکرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت‌وگوهای ایران و 1+5 را به این خاطر دانسته است که فشارهای آمریکا و گزینه نظامی روی میز باعث شده است که ایران پای میز مذاکره بنشیند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که قرار است جمهوری اسلامی ایران و 1+5 دور بعدی گفت‌وگوهای خود را در 26 اسفند ماه از سر بگیرند.

آمریکا که هم اکنون در سوریه شکست سنگینی را تحمل کرده است و نتوانسته آنگونه که دلخواهش است دولت قانونی این کشور را سرنگون کند، اکنون از گزینه‌ای سخن می‌گوید که با پاسخ‌های قاطع و روشن فرماندهان ارشد نیروهای مسلح ایران روبرو شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران چندی پیش در واکنش به تهدیدات وزیر خارجه آمریکا، خطاب به جان کری گفته بود؛: اگر شما فهم مسائل نظامی یا امنیتی را ندارید از کارشناسان مجرب خود بپرسید که آیا واقعا آمریکا توان تحمل تبعات خانمان برانداز عمل کردن به گزینه نظامی علیه ایران را دارد؟

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری گفت: آقای کری! این را بدانید نبرد مستقیم با آمریکا قوی‌ترین رؤیای مردان مؤمن و انقلابی در سراسر جهان است.

وی افزود: تهدیدات آمریکا برای اسلام انقلابی بهترین فرصت است. پیشوایان اسلام، سال‌هاست ما را برای یک نبرد بزرگ و سرنوشت‌ساز آماده کرده‌اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم مردان عاقل دولت آمریکا اجازه دهند این کشور که در یک سوی این نبرد سرنوشت‌ساز قرار دارد، گزینۀ مضحک نظامی را از روی میز به صحنه عمل بکشاند.

سرلشکر جعفری خطاب به وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: آقای کری؛ ما می‌دانیم شما بدهکارترین کشور جهان هستید و همه می‌دانند ناتوانی شما در حل مسائل و مشکلات اقتصادی‌تان، دولت آمریکا را چند هفته به تعطیلی کشاند.

وی تأکید کرد: خورشید تمدن امپریالیستی آمریکا به مغرب خود نزدیک شده است و مسئولان این کشور بیش از این، با تکرار راهبردهای شکست خورده مانند استفاده از قدرت نظامی، فروپاشی تمدن خود را شتاب ندهند.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: براساس اطلاعاتی که به ما می‌رسد، هم کارشناسان سیاسی و هم صاحب‌نظران امنیتی آمریکایی گزینۀ نظامی را برای ایران تنها مناسب روی میز ماندن می‌دانند، اما استفاده از آن را در عمل به‌صلاح امنیت ملی آمریکا نمی‌دانند و هشدارهای خود را در این رابطه به مسئولان آمریکا بارها داده‌اند.

آمریکا که اکنون در بحران اوکراین نیز با یک چالش و تنش جدی با روسیه رو در رو قرار گرفته است، به نظر می‌رسد با توجه به واکنش‌های تند و قاطع پوتین و همچنین در آستانه دور تازه گفت‌وگوهای ایران و 1+5 افکار عمومی و رسانه‌ای را به سوی موضوع دیگر سوق دهد تا افتضاحات سیاسی خود را در عرصه بین الملل کمرنگ کند.

پاسخ‌های قاطع و هشدارهایی که فرماندهان نیروهای مسلح کشورمان به اظهارات تهدید آمیز آمریکا علیه ایران داده‌اند تاکنون به عنوان عاملی بازدارنده و پاسخی در خور باعث شده است تا واشنگتن بفهمد که گزینه نظامی که از آن نام می‌برد تنها به درد روی میز ماندن می‌خورد و قابلیت اجرایی به هیچ عنوان ندارد.

آمریکایی‌ها تا اندازه ای از ویژگی‌های منحصر به فرد توان دفاعی و نظامی نیروهای مسلح ایران خبر دارند به همین خاطر است که هیچگاه خود را تاکنون وارد فاز نظامی با جمهوری اسلامی ایران نکرده‌اند.

از سوی دیگر برخی ویژگی‌ها و توانایی‌های نظامی ایران برای ژنرال‌ها و حتی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا ناپیداست و از آن هیچ اطلاعی ندارند. همین بی اطلاعی از رفتار نظامی ایران در صورت اقدام عملی علیه کشورمان آن‌ها را وحشت زده کرده است.

آمریکایی‌های تاکنون در جنگ‌هایی که شرکت کرده‌اند در مقابل نیروی مسلح و ارتش قوی قرار نگرفته‌اند و در واقع تجربه یک جنگ واقعی را در کارنامه خود ندارند. پیروزی‌های آنها همواره در مقابل نیروهای نظامی ضعیف بوده است.

تاریخ این ادعا را ثابت کرده است. نمونه آن جنگ با عراق بود که ارتش عراق در مقابل سربازان آمریکایی هیچ واکنشی از خود نشان نداد. ارتش آمریکا پس از جنایات زیادی که در ویتنام انجام داد با سرافکندگی و شکستی که در تاریخ ثبت شد این کشور را ترک کرد.

در سوریه نیز همه توطئه‌ها و اقداماتی که علیه دولت و مردم این کشور انجام داده است به نتیجه نرسیده آنگاه اوباما از روی میز بودن گزینه نظامی علیه کشورمان سخن می‌گوید و ادعا می‌کند ایران گزینه نظامی روی میز را جدی گرفته است.

اوباما در این گفت‌وگو ، با بیان این که اقدامات ایران نه از روی احساسات آنی بلکه از محاسبه سود و هزینه ناشی می‌شود گفت: ایرانی‌ها دارای کشوری بزرگ و قدرتمند هستند و خود را بازیگری مهم در عرصه جهانی می‌دانند.

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سؤال که چگونه از این امر مطمئن هستید گفت: ما کاملا مطمئن هستیم زمانی که آنها به 35 هزار پرسنل ارتش آمریکا در منطقه می‌نگرند که به دستور رئیس‌جمهوری که قبلا نشان داده اراده اقدام نظامی را دارد، در تمرین آموزشی مداوم شرکت دارند، می‌دانند که باید اظهارات مرا جدی قلمداد کنند. مردم آمریکا، اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها نیز باید این را بدانند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت:اگر به رفتار ایرانی‌ها بنگرید متوجه می‌شوید که آنها استراتژیک بوده و اقدامات‌شان از تصمیمات ناگهانی و بدون اندیشه نشأت نمی‌گیرد. آنها دارای جهان‌بینی هستند، متوجه منافع‌شان هستند و به هزینه‌ها و سودها واکنش نشان می‌دهند. این بدین معنا نیست که آنها یک حکومت روحانی نیستند که تمام ایده‌هایی که من منزجر کننده می‌دانم را ندارند، اما کره شمالی نیز نیستند. آنها یک کشور بزرگ قدرتمند هستند که خود را بازیگر مهمی در عرصه جهان می‌دانند. فکر نمی‌کنم که دارای آرزوهای انتحاری باشند و می‌توانند به انگیزش‌ها واکنش دهند.

رئیس جمهور آمریکا ضمن تکرار مخالفت خود با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در دوره شش ماهه اجرای توافقنامه ژنو گفت: 95 درصد از تحریم های اعمال شده علیه ایران به قوت خود باقی هستند.

وی مخالفت خود را با اعمال تحریم های جدید علیه ایران اعلام کرد و گفت: این موضوع به نفع همه ما است که اجازه دهیم این فرآیند طی شود و نتیجه خود را نشان دهد. اجازه بدهید ببینیم آیا ایران می تواند به اندازه کافی تلاش کند و به ما این اطمینان را بدهد که برنامه آنها صلح آمیز است یا نه.

35 سال تهدید و تحریم جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا تاکنون راه به جایی نبرده است. خشم مقامات آمریکایی هم به همین خاطر است. رؤسای جمهوری گوناگونی در آمریکا آمدند و رفتند اما هیچگاه نتوانستند رویای خود را عملی کنند.

اکنون با توجه به اظهارات تازه و تهدید آمیز اوباما واکنش جدی و قاطع دولت را می‌طلبد. آمریکایی‌ها همواره در خلال برگزاری مذاکرات سخنان و مواضعی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده‌اند. این سخنان و مواضع نیازمند پاسخ است.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که با پشتوانه مردمی و فرماندهی فرمانده کل قوا با موضع گیری‌ها و برگزاری رزمایش‌های گوناگون قابلیت‌های نظامی و دفاعی خود را به رخ دشمن کشیده‌اند و هر بار با رونمایی از سلاح‌ها و موشک‌های بالستیک و دوربرد خود نشان داده‌اند که آماده دفاع از ایران اسلامی هستند، دولت و دیپلماسی کشور نیز با اتخاذ سیاست همطراز با نیروهای مسلح، دیپلماسی دفاعی را برای پاسخ به دشمن اجرا کند.

همواره آمریکا جمهوری اسلامی ایران را تهدید به حمله نظامی کرده است. رژیم صهیونیستی هم با تبعیت از واشنگتن گهگاهی صدایی از خود در می‌آورد. پاسخ به این تهدیدات تحریک کننده نخواهد بود بلکه نشان دهنده توانایی ایران در مقابل آمریکاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۳
كریم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
به خدا این فرد یا دیوانه است یا احمق.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
كلام تاریخی امام (ره): امریكا هیچ غلطی نمی تواند بكند را باید قاب گرفت، واقعا امریكا هیچ غلطی نمی تواند بكند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
بگفته امام رحمت الله امریكا هیچ غلطی نمیتواند بكند.زنده باد ایران وایرانی،
كارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
لطف كنید از حالا به بعد در متن هایی كه مینویسید بین پاراگرافهای سخنان مربوط به هر كسی یك خط بكشید یا یك جمله BOLD شده بنویسید تا متن سخنرانی ها متمایز بشه و در همون نگاه اول بفهمیم چی به چیه

من كل متن را تا وسطش خوندم تازه رسیدم به حرفهای این یارو آلزایمریه (اوباما)
لطفا در خیلی از اخباری كه توی سایتتون میذارید این [سر متنها] را رعایت كنید.
به هر حال شاید كسی بخواد سریعا متن را بخونه و بره به كارش برسه.
رییسمون ممكنه یهووو از در بیاد تو، اونوقت سه میشیم
شوشتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
ما عمریست كه منتظر توهسیتم ای امریكای جنایتكارتا انتقام همه مظلوماجهان راازتوواسرائیل وعربستان بگیریم(یاعلی)
مهدی از تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
اگر حرفهای آمریكائی ها در خصوص گزینه نظامی تنها یك بلوف فریبنده است امیدواریم گفته های مسئولان جنگ در كشورمان بزرگ بلوف نباشد. چرا كه ما هر چه قوی هم باشیم در ابزار و ارابه های جنگی از آمریكا ضعیف تریم.
اگر در 8 سال دفاع مقدس پیروز شدیم تنها ایمان بود و بس نه سلاح...


محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
یعنی روزی رومیبینیم كه سر این غول چراغ جادو رو تو دستامون بتركونیم تامایه عبرت برای همه بدخواه ها بشه مطمئنا باتوكل به خدامیشه پس توكل به خدا.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
برخی سیاست های غلط ما باعث چنین پنداری در شیطان شده است
جانباز
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
كشور ضعیف عراق در طی 8 سال ناباورانه جوانهای مارو تیكه تیكه كرد اون موقع هم ضعیف بود؟
گفتن جنگ خیلی آسونه ولی عمل كردن به آن نفس گیر و جان گیر. بهتر است همه باهم بجای كوبیدن بر طبل جنگ آواز صلح سر دهیم.
علی
United States
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
جالب است كه تمام نظرات نمایش داده شده همگی منفی هستند و در برخی نیر توهین آمیز!!!
علی ازشهریار
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
اوباماخواب دیده
منتظر شهادت
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
۰
۰
امریكا هر غلطی بخواهد میتواندبكند ولی نه برای ایرانی برای ان عرب وهابی
علی اكبر خستوی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
۰
۰
آخرنفهمیدیم گزینه ها ی روی میز بسته بندیند یا نه مواظبت كنندمنفجر نشه خودشونه بسوزونه:(عقل ازسر این بی خرد پریده )اما فرمایش تاریخی امام خمینی(ره)آمریكا هیچ غلطی نمیتواند بكند: باوجود ایمان واعتقاد به خداوند باری تعالی وحضوروپشتوانه قائم آل محمد (ص)وروحیه ایثار شهادت طلبی و تبعیت از ولی امرزمان واتكا به علم ودانش وفنون روز كه در تك تك فرزندان عاشق امام حسین (ع) وائمه اطهار هست بازهم آمریكا ومتحدانش هیچ غلطی نمیتوانند بكنند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها