مهدی فضائلی درباره احیای انجمن منحله صنفی روزنامه نگاران گفت: با تفاهم چند دستگاه دولتی نمی‌توان انجمن صنفی منحله روزنامه‌نگاران را فک پلمب کرد و قوه قضاییه است که باید حرف آخر را در این خصوص بزند.
کد خبر: ۶۵۱۶۹۹
قوه قضاییه حرف آخر را در خصوص انجمن صنفی منحله روزنامه‌نگاران می‌زند

مدیر عامل انتشارات سروش در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: بحث انجمن صنفی منحله روزنامه‌نگاران بحث پرسابقه‌ای‌ است و مشکلات انجمن منحله در دو بخش مطرح می‌شود. یک بخش مربوط به مسائل سیاسی این انجمن است و این که افرادی که در آن عضو بودند، با عنوان صنفی کار سیاسی انجام می‌دادند و اقدامات آن‌ها به نحوی بود که الآن در خارج از کشور در خدمت جریان‌هایی که در واقع دشمنان این نظام و مردم هستند، فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: انجمن منحله روزنامه‌نگاران خوش‌سابقه نیست؛ بخشی از مسائل آن حقوقی است چرا که به واسطه اساسنامه آن، آخرین جلسات این انجمن به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا به صورت غیرقانونی برگزار شد و طبق قانون این انجمن منحل شد و اقدامات اعضای آن در دیوان عدالت‌ به جایی نرسید.

مدیر عامل اسبق خبرگزاری فارس همچنین گفت: احیای مجدد این انجمن به جز بحث سیاسی آن به این دلیل که اعضای آن کماکان به لحاظ جهت‌گیری زیر سوال هستند، یک بحث است و بحث دیگر حقوقی است، چون براساس قانون این مؤسسه منحل شده و عملاً تا زمانی که قانون پابرجاست آن‌ها نمی‌توانند فعالیت خود را از سر گیرند. چنان‌که دادستان کل کشور نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند که اگر یک نهاد یا مؤسسه بر اساس قانون به صورت موقت و دائم منحل شود مادامی که قانون پابرجاست آن مؤسسه نمی‌تواند فعالیت خود را از سرگیرد.

فضائلی با اشاره به تفاهمنامه میان سه وزارتخانه ارشاد، تعاون و اطلاعات افزود: این تفاهمنامه بین چند دستگاه دولتی است و جای نقدکردن دارد، چرا که به پیشینه سوء این انجمن توجه نشده است و نمی‌توان با تفاهمنامه میان چند دستگاه دولتی انجمن منحله روزنامه‌نگاران را فک پلمب کرد.

مدیر عامل انتشارات سروش در پایان گفت: از دولت یازدهم با توجه به شعار پایبندی به قانون توقع می‌رود که در این حوزه نیز براساس قانون عمل کرده، احیاناً آن را دور نزنند و اجازه ندهند خلاف قانون عملی انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها