این شبکه برای تعطیلات نوروز تعداد زیادی فیلم و سریال انیمیشنی آماده کرده است

تدارک نوروزی شبکه پویا

شبکه پویا 29 انیمیشن جدید ایرانی و خارجی را برای ایام نوروز تدارک دیده است که از میان آنها 18 انیمیشن، جدید و سینمایی است که برای اولین بار از این شبکه پخش می‌شود
کد خبر: ۶۵۱۵۶۹

فیلم‌های سینمایی انیمیشنی نه‌فقط بین کودکان و نوجوانان بلکه بین بزرگ‌ترها هم طرفداران زیادی دارد. شبکه پویا که به‌نمایش آثار انیمیشن اختصاص دارد برای ایام نوروز 18 فیلم سینمایی انیمیشنی تدارک دیده که پیش از این از تلویزیون پخش نشده‌ است.

ابوالفضل علم‌بیگی، مدیر تامین برنامه شبکه پویا درباره این فیلم‌ها به جام‌جم گفت: در ایام نوروز مهم‌ترین هدف ما ایجاد سرگرمی و نشاط برای مخاطبان شبکه پویاست و به همین دلیل 18 فیلم سینمایی جدید به مخاطبان ارائه می‌کنیم که از آن جمله می‌توانم به سامی دو، توربو، هواپیماها، کتاب جنگل1، سفر به دهلی، خاکستری، ملکه برفی، شهر پرندگان، دانشگاه هیولاها، بال‌ها، من شگفت‌انگیز2، دوران دایناسورها، خرس‌های مهربان و لوبیای سحرآمیز اشاره کنم.

به گفته علم‌بیگی، این فیلم‌ها صرفا آثاری است که برای اولین بار از تلویزیون پخش می‌شود و ممکن است براساس خواست مخاطب فیلم‌های دیگری نیز در این ایام بازپخش شود. وی در این باره توضیح داد: آثار متعددی را برای نوروز آماده کرده‌ایم و شاید گلچینی از بهترین انیمیشن‌های سال گذشته را نیز به مخاطبان ارائه کنیم اما ترجیح ما این است که در درجه اول آثار تازه و جدید را پخش کنیم، به گفته علم‌بیگی، سریال‌های انیمیشنی متعددی نیز برای ایام نوروز در نظر گرفته شده که برخی از آنها ایرانی و برخی دیگر خارجی است.

از سریال‌های نوروزی شبکه پویا می‌توان زوزو، دشت تمشک، سارا و سامان، گاگیلا، زرد و مشکی، دنیای پویا، قهرمانان تنیس، اژدهاسواران، لئون، پاندای کونگ‌فوکار، قصه‌ای از سرزمین دور، باب اسفنجی جدید و باگز بانی را نام برد.

به گفته علم‌بیگی، در انتخاب برنامه‌های نوروزی شبکه پویا علاوه بر سرگرمی و نشاط مخاطب به حفظ و نگهداری از طبیعت نیز توجه شده است. علم‌بیگی در این باره گفت: نوروز بهار طبیعت است و ما تلاش کرده‌ایم در کنار تدارک آثاری که تفریح، نشاط و سرگرمی ایجاد می‌کند، آثاری مانند سفر به دهلی را انتخاب کنیم که درباره طبیعت و محیط زیست اطلاعات ارزشمندی در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

به گفته مدیرتامین برنامه شبکه پویا، این شبکه نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته به نوجوانان بیشتر توجه کرده است و اگر در سال‌های گذشته 30 درصد برنامه‌های روزانه این شبکه به نوجوانان اختصاص داشته این رقم امسال به بیش از 40 درصد رسیده است. علم‌بیگی یادآوری کرد: پخش فیلم‌های سینمایی شبکه پویا از بیست و هفتم اسفند آغاز می‌شود و سریال‌ها از تحویل سال نو به مخاطبان ارائه خواهد شد.

سریال‌های انیمیشنی شبکه پویا در ایام نوروز آثاری است که در مرکز پویانمایی صبا تولید شده‌ است. انیمیشن سارا و سامان به کارگردانی ناهید صمدی در 13 قسمت درباره خواهر و برادری است که در کنار پدر و مادر داستان‌های سرگرم‌کننده‌ای خلق می‌کنند. سری دوم مجموعه زرد و مشکی به کارگردانی کیانوش عابدی در 26 قسمت تولید شده است و مانند سری اول داستان‌هایش در شهر دوچرخه‌ها رخ می‌دهد. زوزو انیمیشنی است که به کارگردانی مانی وطن‌دوست در 52 قسمت تولید شده است و کودکان را با اجسام، لوازم، اشکال و رنگ‌های اولیه آشنا می‌کند. دنیای پویا یک مجموعه 26 قسمتی زنده انیمیشن عروسکی است که به کارگردانی امیرفیضی تهیه شده و ماجراهای یک دایی و خواهرزاده را روایت می‌کند.

دشت تمشک از دیگر انیمیشن‌های ایرانی شبکه پویا ست که به کارگردانی زحل رضوی در 26 قسمت تولید شده و درباره دنیای حشرات است. همچنین انیمیشن هرکسی کاری دارد به‌کارگردانی پروین تجوید، اشعار اسدالله شعبانی را به تصویر کشیده و از مایه‌های طنز و کمدی نیز برخوردار است. انیمیشن گاگیلا به کارگردانی غلامعلی گرانمایه در 11 قسمت درباره مجموعه‌ای از موجودات عجیب و غریب با ویژگی‌های خاص است که در جنگلی بسیار زیبا زندگی می‌کنند. پخش این انیمیشن‌ها با آغاز سال 93 در شبکه پویا آغاز می‌شود.

از مجموعه‌های خارجی شبکه پویا نیز می‌توان به انیمیشن لئون محصول سال 2009 فرانسه اشاره کرد که درباره یک شیر به نام لئون است. لئون در محدوده محافظت‌شده زندگی می‌کند و شخصیت زمختی دارد. بخش‌های کوتاه این سریال انیمیشنی دیالوگ ندارد و تاکنون در هیچ کشوری نیز به نمایش در نیامده است. قهرمان تنیس نیز انیمیشنی محصول ژاپن است که زندگی یک پسربچه نابغه در زمینه تنیس را به نمایش می‌گذارد. او تعدادی از بزرگسالان را در ورزش تنیس شکست می‌دهد تا جای خود را در تیم محکم کند. هدف اصلی تیم مدرسه دستیابی به جام قهرمانی کشوری مدارس راهنمایی است، اما همه چیز برای این پسر ساده پیش نمی‌رود.

انیمیشن‌های باگزبانی و باب اسفنجی از انیمیشن‌های شناخته شده و مورد علاقه بچه‌هاست که در ایام نوروز جدیدترین قسمت‌های آنها به نمایش در می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها