فوتبال در خون برزیلی هاست و برای همین هر جا می روند می درخشند. آنها سبک خاص فوتبال برزیلی را به نمایش می گذارند.
کد خبر: ۶۵۱۴۲۱
الماس های برزیلی تاریخ لیگ برتر/تصاویر

سایت جام جم ورزشی - باشگاه های لیگ برتر انگلیس، لیگی که هم اکنون در صدر برترین لیگ های فوتبال جهان قرار دارد، بیشتر از هر زمانی برای جذب بازیکنان برزیلی تمایل پیدا کرده اند. برزیلی ها همیشه با خودشان مهارت و جذابیت هایی نو به لیگ برتر آورده اند. فیلیپ کوتینیو هافبک تهاجمی لیورپول که هم اکنون در اوج به سر می برد آخرین نمونه از برزیلی های درخشانی است که به تا به حال در لیگ برتر انگلیس بازی کرده اند. براندان راجرز سرمربی تیم لیورپول به نقش مهم کوتینیو در این تیم بندرنشین بارها اشاره کرده و اظهار داشته که او حتی می تواند در آینده از این چیزی که هست بهتر باشد. با تمام این تعاریف کوتینیوی 22 ساله یکی از همان ده ها برزیلی درخشانی است که به لیگ برتر انگلیس راه یافته اند. در میان تمام این برزیلی ها 10 بازیکن با همان ماهیت فوتبال برزیلی بیشتر درخشیده اند. آنها چه کسانی بوده اند که زیبایی بیشتری به فوتبال انگلیس بخشیدند؟

جونینهو

جادوگر ریز نقش میدلزبورو را هیچ کس از یاد نمی برد. او در سال 95 میلادی وارد فوتبال انگلیس شد. اوج درخشش این برزیلی در سال 97 بود، او به معنای واقعی برزیلی بازی می کرد. او در همین سال با میدلزبورو قهرمان کاپ انگلیس شد.

گیلبرتو سیلوا

سیلوا پس از فتح جام جهانی 2002 به همراه تیم ملی برزیل به آرسنال پیوست و شش سال موفقیت آمیز را در این تیم سپری کرد. بزرگ ترین توفیقی که سیلوا به دست آورد رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2006 بود. او که یکی از برترین بازیکنان تاریخ آرسنال هم به شمار می رود مدتی هم بازوبند کاپیتانی آرسنال را بست.

لوکاس لیوا

هافبک دفاعی لیورپول دیگر برزیلی این باشگاه بندرنشین به شمار می رود. لیورپول خیلی خوش شانس است که دو تن از بازیکنان حاضر در لیست 10 نفره برترین برزیلی های تاریخ لیگ برتر هم اکنون در این تیم بازی می کنند. لیوا که از سال 2007 در لیورپول بازی می کند عملکرد بسیار خوبی داشته است.

امرسون

میدلزبورو در فصل 1997-1996 فصل درخشانی در لیگ برتر داشت که البته در این راه جونینهو تنها برزیلی این تیم نبود. امرسون دیگر برزیلی مطرح این تیم به شمار می رفت. امرسون تنها یک فصل در این تیم بازی کرد و همان یک فصل برای او به قدری درخشان بود که در لیست ده بازیکن برزیلی برتر تاریخ لیگ انگلیس قرار گرفت.

ساندرو

او اکنون در تاتنهام بازی می کند. این هافبک دفاعی بسیار درخشان ظاهر شده است هر چند خود تاتنهام در این فصل از رقابت های لیگ برتر چندان با ثبات نبوده است.

داوید لوییز

لوییز ستاره چلسی است ، ستاره ای که مورینیو دیگر او را نمی خواهد. خیلی عجیب است اما به هر حال لوییز نقشی انکار نشدنی در استحکام خط دفاع چلسی در سال های گذشته داشت. لوییز شاید از فصل آینده در بارسلونا بازی کند.

رامیرز

او دیگر برزیلی چلسی است. رامیرز یک هافبک است و بسیار خلاق و جنگنده. این هافبک در حال حاضر بهترین بازیکن تیم خود است البته بعد از ادن هازارد.

اسکار

باز هم یکی برزیلی دیگر از چلسی. او اکنون جانشین خوان ماتا شده است. اسکار در هفته های اخیر برای چلسی گل های مهمی را زده است.

فرناندینیو

دیگر برزیلی درخشان تاریخ لیگ برتر هم اکنون در منچسترسیتی بازی می کند. او قرار است یکی از ارکان اصلی تیم ملی برزیل در جام جهانی 2014 باشد. او یکی از گران ترین برزیلی های تاریخ لیگ برتر هم به شمار می رود.

روبینیو

او سال 2008 به منچستر سیتی پیوست و آنچنان درخشید که او را ستاره بزرگ و بعدی فوتبال برزیل معرفی کردند اما این ستاره خیلی زود خاموش شد. روبینیو هم اکنون در میلان بازی می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها