هشدار درباره پیامدهای ویرانگر فرقه وهابیت

انتقاد بی سابقه از عبدالوهاب در عربستان

پای فتاوی وهابیت به فوتبال هم باز شد؛ باید به جای داور قاضی در میدان باشد، صدور کارت زرد و قرمز حرام است چراکه در سنت صحابه وجود نداشته و اگر کسی شکایت دارد، باید دو شاهد بیاورد.
کد خبر: ۶۵۰۱۹۰
نگاهی به برخی فتاوی عجیب وهابیت

حجت الاسلام والمسلمین علی امیرخانی، پژوهشگر پژوهشگاه اهل البیت (ع) در دانشگاه قرآن و حدیث در گفت و گو با خبر گزاری شبستان به برخی از عقاید سخیف و انحرافی فرقه ضاله وهابیت اشاره کرد و گفت: فتواهای آنها واقعا مضحک و خنده دار است که آنها را هم در فضای مجازی پخش می کنند. برای نمونه آنها خوابیدن زن را کنار دیوار حرام می دانند چرا که آنها دیوار را جنس مذکر فرض می کنند یا حتی اخیرا در بازی فوتبال هم وارد شده و بیان می کنند به جای داور باید قاضی، وارد شده و همچنین صدور کارت زرد و قرمز حرام است چرا که در سنت صحابه این عمل وجود نداشته است و اگر کسی در بازی فوتبال شکایت دارد، باید دو شاهد بیاورد؛ آنها همه فتواهای خود را در فضای مجازی از جمله فیسبوک منتشر می کنند.

وی افزود: وهابیت معتقد ولی ما هر کسی می تواند باشد همین کفایت می کند که تحت بیرق او بوده و زنده بمانیم ولو اینکه به احکام اسلامی عمل نکنند. این عمل و سخن مانند قضیه یزید است. در دوران خلافت وی اگر چه او به خانه خدا، مدینه و سیدالشهداء (ع) حمله کرد اما همین که توانسته بود حاکمیت را در دست بگیرد، افراد بسیاری خلافت او را پذیرفته بودند.

پیشنهاد هاشمی به ناطق‌نوری

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد از پاسخ مثبت حجت الاسلام ناطق نوری به پیشنهاد هاشمی برای عضویت در هیات موسس دانشگاه ازاد خبر داد.

به گزارش جهان، طه هاشمی در صفحه فیس بوکش نوشت: اقای ناطق نوری آدم با مرامی است هنوز هم بعد از ۱۳ سال که از خاتمه مجلس پنجم می گذرد جلسات هیات ریسه ان زمان را به تناوب و هر باربه میزبانی یکی از اعضاء برگزار می کند امشب نوبت دکتر نوبخت و در محل دفتر کارش بود غیر از دکتر روحانی و ایت اله موحدی کرمانی که اتفاقا در ان زمان هر دو نواب رییس مجلس بودند بقیه حضور داشتند از هر دری صحبت شد.

در این جلسه من خبر ملحق شدن قریب الوقوع اقای ناطق به خانواده بزرگ دانشگاه ازاد را دادم. قرار است با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی جناب ناطق نوری به عضویت هیات موسس دانشگاه ازاد انتخاب شود این پیشنهاد از سوی اقای هاشمی رفسنجانی به ایشان داده شده و او هم علیرغم اینکه در این سالهای اخیر هیچ پیشنهادی را نمی پذیرفت این دفعه قبول کرده.

رابطه درآمد و خط فقر در پرداخت یارانه نقدی

یک استاد دانشگاه گفت: «اگر دولت بر اساس میانگین خط فقر ملی بخواهد تصمیم بگیرد و میزان درآمد را مشخص کند خیلی از افرادی که در تهران و شهرهای بزرگ زندگی می کنند اگرچه ممکن است فقیر باشند، اما چون از میانگین خط فقر ملی بالاتر هستند از دریافت یارانه محروم می شوند.»

حسین راغفر استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با فرارو گفت: «روش هایی که دولت برای شناسایی افراد جهت پرداخت یارانه نقدی عنوان کرده کافی نیست. در فرم خود اظهاری باید دو دسته اطلاعات پرسیده شود که یک دسته شامل درآمدها و دارایی ها و دسته دیگر مربوط به مخارج و هزینه ها است.»

وی اظهار کرد: «10 مولفه به نام داده های عینی وجود دارد که بر اساس آن می توان وضعیت رفاهی خانوار را مشخص کرد که این داده ها نیازمند تحقیق از سوی دولت نیست و فرد مدعی باید آنها را اثبات کند.»

وی ادامه داد: «از جمله این 10 مولفه می توان به جنسیت و سن سرپرست خانوار، شغل سرپرست، تعداد اعضای خانوار، ترکیب خانوار از جمله جنسیت، سن، وضعیت اشتغال و تحصیل افراد خانوار اشاره کرد.»

راغفر درباره چگونگی تعیین میزان درآمد برای شناسایی افراد گفت: «میزان درآمد باید با توجه به ترکیب خانوار تعیین شود. از سوی دیگر تعیین یک رقم به عنوان شاخص درآمد برای تعیین خانوارهای نیازمند به دلیل تفاوت های ابعاد و ترکیب خانوار اشکال عمده دارد.»

وی ادامه داد: «یعنی میزان درآمد باید برای فردی که در تهران زندگی می کند با فردی که در یک شهرستان دورافتاده زندگی می کند متفاوت باشد.»

جدال غرب و روسیه دراوکراین

کارشناسان مسلئل نظامی و سیاسی شبه جزیره کریمه را به عنوان نقطه اشتعال بحران اوکراین در سطح جهانی قلمداد می کنند.

به گزارش فارس، روزنامه القدس العربی گزارش داد که بنابر گزارش های جاسوسی و اطلاعاتی، واحدهای نظامی روسی موسوم به سپر فولادی که مسئولیت تامین امنیت المپیک زمستانی «سوچی» را برعهده داشتند، با پایان یافتن المپیک، از روز دوشنبه به پایگاه روسیه در شهر «سواستوپول» واقع در شبه‌جزیره کریمه اعزام شده‌اند.این نیروها به صورت هوایی به سمت پایگاه‌های نظامی در بندر سواستوپول اوکراین حرکت کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های جاسوسی و اطلاعاتی نیروهای هوایی روسیه در منطقه «روستوف» واقع در کنار رودخانه «دان» در نزدیکی شهر«دونستک» جنوب شرق اوکراین به حالت آماده باش کامل درآمده‌ و آرایش نظامی گرفته‌اند.

دستگاه‌های اطلاعاتی جهانی شبه جزیره «کریمه» در جنوب بندر «سواستوپول» را به عنوان نقطه اشتعال احتمالی بحران اوکراین در سطح جهانی زیر نظر گرفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها