ملی‌پوشان فوتبال استارت زدند

لژیونرها ۱۲ اسفند می‌آیند

مهدی هاشمی نسب هیچ کدام از بازیکنان لیگ برتر را قبول ندارد و آنها را در حد ستاره نمی داند.
کد خبر: ۶۵۰۱۳۹
هاشمی‌نسب: لعنت به کسانی که فوتبال را به این روز انداختند!

سایت جام جم ورزشی - بازیکن سابق و جنجالی باشگاه های استقلال و پرسپولیس امروز در قامت یک منتقد جدی حرف های زیادی درباره فوتبال ایران دارد. او گفت و گویی را با خبرآنلاین انجام داده که خلاصه این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

* ما از هیچ تیمی فوتبال زیبا و جذاب نمی‌بینیم و این فوتبال ستاره ندارد. مردم دوست دارند بازی زیبا ببیند ولی چنین چیزی وجود ندارد، آنها هم حاضر نمی‌شوند وقت بگذارند و هزینه کنند. مردم از این فوتبال لذت نمی‌برند.

*من با پول گرفتن بازیکنان مخالف نیستم و روزی همه توسط خدا تقسیم می‌شود. هر بازیکنی از حلال پول می‌گیرد حقش است ولی متاسفانه در ایران جریان طور دیگری است. وقتی پول می‌آید بحث رابطه‌ها مطرح است و همه چیز رابطه‌ای می‌شود. الان 90درصد مربیان و مدیران با رابطه در این فوتبال جابجا می‌شوند و خیلی از انتخاب‌ها براساس توانایی افراد نیست. یک دهه قبل اما همه چیز فرق می‌کرد.

*آن زمان بازیکنی که می‌خواست به استقلال یا پرسپولیس بیاید باید 3 سال در تیم خودش در حد فوق‌ستاره بازی می‌کرد. وقتی هم بازیکنی به یکی از این دو تیم می‌آمد باید یک سال روی نیمکت می‌نشست تا کم‌کم به او بازی برسد. الان اما معلوم نیست بعضی از بازیکنان چطور سر از استقلال و پرسپولیس در می‌آورند و پول‌های آنچنانی می‌گیرند. آنها هزار و یک کار دیگر هم انجام می‌دهند و نتیجه‌اش این می‌شود که فوتبال خروجی ندارد. خیلی از بازیکنان راحت‌تر از حد ممکن به آنچه که می‌خواهند می‌رسند و متاسفانه خیلی‌ها که استعداد دارند ولی رابطه ندارند نابود می‌شوند.

* معروف شدن جنبه می‌خواهد که بسیاری از بازیکنان فعلی آن را ندارند. شما ببینید که بازیکنان دهه 70 چه کیفیتی داشتند ولی الان بعضی‌ها که اسم ستاره را یدک می‌کشند حتی در طول یک سال 4 بازی خوب هم انجام نمی‌دهند.

*فوتبال ایران الان ستاره ندارد. یک ستاره باید حداقل در طول فصل 10 بازی تعیین‌کننده انجام دهد و در هر پستی که بازی می‌کند، به اصطلاح ما فوتبالیست‌ها بازی دربیاورد. کدام بازیکن ایرانی الان چنین خصوصیتی دارد؟

*از دهه 70هم می‌توانیم حرف بزنیم، آن زمان جنگ ستاره‌ها بود ولی الان شرایط فرق دارد. الان فقط این نیست که بازیکن ستاره باشد و ما مدیر ستاره هم نداریم.

*فقط این را می‌گویم لعنت به کسانی که فوتبال را به این روز انداخته‌اند و خیانت کردند. لعنت به آنها!

*بازیکنان فعلی اگر جای علی دایی بودند که در اروپا به آث‌میلان گل زد چه کار می‌کردند؟ یا جای خداداد که در کلن بود و به استرالیا گل زد، یا جای حمید استیلی، یا جای عابدزاده یا محمدخانی و خیلی‌های دیگر. به بازیکنان امروزی نگویید ستاره، آنها ریگ هم نیستند. اگر به این راحتی از کلمه ستاره استفاده می‌کنید، پس من هم می‌گویم که ستاره بودم. من اما هیچ وقت به خودم اجازه ندادم که بگویم ستاره هستم.

*الان روزنامه‌ها و سایت‌های خبری زیاد شده‌اند و برنامه‌های ورزشی هم خیلی زیاد است. الان یک بازیکن در یک بازی گل می‌زند و 8 روزنامه عکسش را با ژست‌های مختلف چاپ می‌کنند. معلوم است که این بازیکن خودش را گم می‌کند و خیال می‌کند به قله فوتبال رسیده است. بعد همین بازیکن برای روزنامه‌ها طاقچه‌ بالا می‌گذارد.

*یک زمانی عابدزاده، دایی، باقری و خیلی‌های دیگر روی جلد روزنامه‌ها بودند که حقشان بود ولی الان خیلی‌ها حقشان نیست که حتی یک خط در موردشان نوشته شود. در هر رشته و در هر شغلی آدم نخاله وجود دارد ولی چون در فوتبال پول زیادی ریخته شده، نخاله‌ها زیاد هستند.بعضی ها می گویند فوتبال کثیف است ولی از همین فوتبال خودشان را بستند و معلوم نیست چطور پول گرفتند.

*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها