نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا از برگزاری گفت‌وگوهای ملی در پاسخ به اعتراضات ضددولتی در کشورش خبر داد.
کد خبر: ۶۴۹۵۵۷

به گزارش ایرنا، مادورو یکشنبه شب در برابر جمعیتی که مقابل کاخ ریاست‌جمهوری گردهم آمده بودند، اعلام کرد: چهارشنبه هفته آینده کنفرانس ملی صلح با حضور همه جریان‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی برگزار خواهد شد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین از برگزاری نشست مقدماتی با حضور فرمانداران از جمله دو فرماندار نزدیک به مخالفان خبر داد که انریکه کاپریلس، نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری و رهبر مخالفان نیز یکی از این افراد است.

مادورو این اظهارات را میان هزاران تظاهرکننده‌ای بیان کرد که به نشانه حمایت از هوگو چاوز لباس قرمز رنگ پوشیده بودند. آنها پس از تجمع در میدان بولیوار، به سوی کاخ ریاست‌جمهوری راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، طرفداران مادورو تقریبا هر روز در پاسخ به تظاهرات مخالفان بویژه دانشجویان تظاهرات می‌کنند.

از سوی دیگر، کاپریلس در توییتر خود بدون پاسخ به دعوت مادورو، نوشت: نشست شورای فرمانداران در چارچوب قانون اساسی برگزار می شود. ما می‌خواهیم این نشست از شبکه تلویزیونی پخش شود و مردم حقیقت را بشنوند.

در خبر دیگری اعلام شد تنها یک روز پس از اخطار شدید مادورو به اخراج گروه خبری تلویزیون سی.ان.ان آمریکا از این کشور، رئیس‌جمهور ونزوئلا به گزارشگران این شبکه خبری اجازه داد به فعالیت‌های خبری خود در ونزوئلا ادامه دهند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا اواخر هفته گذشته به گزارشگران شبکه سی.ان.ان در این کشور هشدار داده بود در صورتی که نسبت به پوشش دادن اوضاع و تحولات سیاسی داخلی ونزوئلا تجدیدنظر نکرده و تمامی وقایع را به مساوات و یک‌اندازه اطلاع‌رسانی نکنند، از ونزوئلا اخراج خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها