روز گذشته هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، به‌طور رسمی با انتشار یک فراخوان و دعوت از شاعران کشور برای حضور در این رویداد فرهنگی، اعلام موجودیت کرد تا هنر اول و ملی ایرانیان آخرین مسافر قطار جشنواره‌های فجری باشد.
کد خبر: ۶۴۸۴۷۶
گل و بلبل شعر فجر

اما نکته‌ای جالب در فراخوان جشنواره وجود داشت و آن شیوه ارتباط با دبیرخانه و ثبت‌نام در جشنواره شعر فجر است.

آن‌طور که در فراخوان آمده است علاقه‌مندان برای حضور در جشنواره شعر فجر باید به نشانی اینترنتی: http://fajrpoem.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

هنگامی که شما به سراغ این پایگاه اطلاع‌رسانی می‌روید، در صفحه نخست و پیشانی آن با صحبت‌های مهم معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مواجه می‌شوید که هریک نکات بسیار مهمی را درباره این جشنواره مطرح کرده‌اند.

مثلا آقای معاون اول رئیس‌جمهور فرموده‌اند: «زبان دلگشای مردم ما آراسته به شعر است» و وزیر محترم ارشاد هم درباره اطلاع‌رسانی جشنواره نکاتی گفته‌اند و سپس تاکید کرده‌اند آثاری که امسال به جشنواره شعر فجر رسید، قابل مقایسه با دوره قبل نیست و ما شاهد یک پیشرفت 60 درصدی در تعداد آثار بودیم.

اینجاست که شما حیرت می‌کنید؛ جشنواره‌ای که هنوز یک روز از فراخوانش نگذشته است، چگونه پیشرفت 60 درصدی داشته است!

کمی که بیشتر دقت کنید درمی‌یابید که ای دل غافل معاون اول رئیس‌جمهور آقای محمدرضا رحیمی است و وزیر فرهنگ و ارشاد هم جناب آقای دکتر حسینی است و با گذشت بیش از شش ماه از آغاز به کار دولت جدید، از نظر شعر فجر دولت یازدهم کلا هنوز رسمیتی ندارد!

نکته جالب دیگر صحبت‌های یکی از شاعران پیشکسوت کشورمان است که همین یکی دو ماه پیش کل دوره‌های قبلی شعر فجر و نتایج آن را زیر موج انتقاداتش له کرده بود، اما در این سایت که هنوز یادگار گذشته است؛ همان شاعر محترم چنان تجلیلی از جشنواره کرده است که بیا و ببین و حتی گفته است که ثمرات آن بزودی در جامعه نمایان هم می‌شود. آدم می‌ماند که برخی جماعت اهل فرهنگ و هنر چه زود برخی گفته‌ها و مصاحبه‌هایشان را فراموش می‌کنند.

سینا علیمحمدی - دبیر گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها