شاگردان علی دایی با غلبه بر صبا به رتبه سوم جدول صعود کردند

مانور​ خوب پرسپولیس​ در ​مسیر ​دشوار قهرمانی

پرسپولیس دیروز در آخرین دیدار هفته بیست و هفتم با علم به لغزش امتیازی فولاد، نفت، استقلال و سپاهان، بر تیم سختکوش صبای قم غلبه کرد و در فاصله سه امتیازی فولاد صدرنشین قرار گرفت تا سه هفته سراسر هیجان برای پنج ضلع قهرمانی ترسیم شود.
کد خبر: ۶۴۸۴۲۶

هفته بیست و ششم لیگ بود که پرسپولیس گرفتار در چالش خودساخته اعتصاب بازیکنان، برابر تیم ته جدولی فجر سپاسی به تساوی یک بر یک رسید تا در حالی که تیم‌های بالای جدول جملگی به سه امتیاز ارزشمند دست یافته بودند شاگردان دایی با این نتیجه ضعیف آب سردی روی دل هواداران خود بریزند. اما دایی و شاگردانش در هفته بیست و هفتم حسابی خوش شانس بودند چون​ استقلال باخت، فولاد و نفت و سپاهان نیز متوقف شدند تا فرصتی دوباره برای سرخ‌های پایتحت فراهم شود؛ فرصتی که دیروز بخوبی قدر آن را دانستند و با غلبه 3 بر یک بر صبای قم 48 امتیازی شدند و با صعود به رده سوم جدول به جمع مدعیان بازگشتند.

محمد عباس‌زاده، رضا نورمحمدی و پیام صادقیان در دقایق 12، 33 و 88 برای پرسپولیس گلزنی کردند و رضا عنایتی هم که در دقیقه 38 نیمه اول یک پنالتی را از دست داده بود، در ثانیه‌های پایانی وقت اضافه بازی، با ضربه‌ای فنی و دقیق دروازه نیلسون را گشود تا او نیز مزد بازی خوب خود را گرفته باشد.

دایی: برای قهرمانی می‌جنگیم

علی دایی پس از پیروزی 3 بر یک تیمش مقابل صبا در نشست خبری گفت: فکر کنم تیم ما امروز یکی از قشنگ‌ترین بازی‌هایش را به نمایش گذاشت و خوب بازی کرد. هر چند در نیمه اول کمی مشکل داشتیم، اما توانستیم از موقعیت‌هایی که در نیمه اول به دست آوردیم، استفاده کنیم.

سرمربی پرسپولیس با انتقاد از تصمیم داور در صحنه‌ای که برای صبای قم پنالتی گرفته شد، افزود: نمی‌دانم چرا آن صحنه پنالتی اعلام شد. اگر آن ضربه گل می‌شد روند بازی تغییر می‌کرد. ضمن این ‌که فکر می‌کنم گل صبا نیز در موقعیت آفساید به ثمر رسید. ما در نیمه اول با دو مهاجم بازی کردیم، اما در نیمه دوم چون به هدف‌مان رسیده بودیم، با یک مهاجم و با سیستم 1ـ3ـ2ـ4 بازی کردیم. تنها ناراحتی‌ام از این است که گل آخر را نباید می‌خوردیم وگرنه تیم ما به نحو احسن بازی کرد. به بازیکنان تبریک می‌گویم و از هواداران تشکر می‌کنم.

یکی از خبرنگاران به دایی گفت که مرفاوی معتقد بوده تیم پرسپولیس خوب بازی نکرده بلکه اشتباه‌های صبا باعث پیروزی این تیم شده است.

دایی پاسخ داد: به نظر ایشان احترام می‌گذارم؛ هر کسی برای خود نظری دارد، اما اگر بازی را دوباره نگاه کنید می‌بینید ما چطور بازی کردیم. اگر ما روی پاس‌های آخر بیشتر دقت می‌کردیم، نتیجه خیلی بهتر از این رقم می‌خورد.

دایی ادامه داد: لازم می‌دانم از تیم‌هایی مثل ملوان تشکر کنم، چون با این‌ که نمی‌توانند به آسیا صعود کنند، بازی جوانمردانه‌ای را به نمایش می‌گذارند و برای این ‌که خودشان را ثابت کنند، با تمام وجود کار می‌کنند و کاری می‌کنند که سرنوشت قهرمانی به روزهای آخر کشیده شود.اگر تیمی از این پس لیگ را شل بگیرد، به همه تیم‌ها چه بالا و چه پایین جدول خیانت کرده است. ما برای قهرمانی می‌جنگیم. ان‌شاءالله همه تیم‌ها سه بازی آخر را با قدرت انجام دهند تا آن تیم که شایسته قهرمانی است، به قهرمانی برسد.

تعطیلات 35 روزه و سرنوشت مدعیان

با پایان هفته بیست و هفتم لیگ برتر به دلیل حضور چهار نماینده فوتبال کشورمان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و همچنین دیدار تشریفاتی تیم ملی در انتخابی جام ملت‌های آسیا مقابل کویت (دوازدهم اسفند) لیگ برتر تا هفتم فروردین ماه سال‌ آینده تعطیل شد.

بر اساس اعلام سازمان لیگ قرار است بازی‌های سه هفته باقی مانده به طور همزمان برگزار شود ؛ یعنی علاوه بر این‌که همه بازی‌های هفته بیست و هشتم روز هفتم فروردین ماه برگزار می‌شود، دیـــدارهای هفته بیست و نهم و سی‌ام نیز به طور همزمان روزهای‌شانزدهم و بیست و یکم فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود.

نتایج کامل هفته بیست و هفتم:

استقلال خوزستان یک ـ داماش گیلان یک، سایپا یک ـ گسترش فولاد یک، ذوب‌آهن صفر ـ فجرسپاسی یک، نفت تهران یک ـ فولاد خوزستان یک، ملوان4 ـ استقلال 2، مس صفر ـ سپاهان صفر، تراکتورسازی صفر ـ راه‌آهن 3، پرسپولیس3 ـ صبا یک

بازی​های باقی مانده مدعیان

هفته بیست و هشتم: فولاد ـ تراکتورسازی، سپاهان ـ سایپا، استقلال تهران ـ نفت تهران، داماش ـ پرسپولیس

هفته بیست و نهم: فولاد ـ استقلال تهران، ملوان ـ سپاهان، نفت تهران ـ گسترش فولاد، پرسپولیس ـ راه‌آهن

هفته سی‌ام: استقلال خوزستان ـ پرسپولیس، استقلال تهران ـ تراکتورسازی، سپاهان ـ نفت‌تهران، گسترش فولاد ـ فولاد خوزستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها