جذابیت‌های فوتبال به همین غیر قابل پیش‌بینی بودنش است. دیروز استقلال در شرایطی که می‌توانست با پیروزی بر میزبان خود ملوان، قهرمانی خود را تا حدود زیادی محرز کند، مغلوب بازی خوب ملوانان از یک سو و هوای بارانی انزلی شد.
کد خبر: ۶۴۸۱۳۹
جنگ قهرمانی بالا گرفت

شاگردان امیر قلعه‌نویی که طی این فصل فراز و فرود‌های بسیاری را در لیگ تجربه کرده‌اند، دیروز وقتی در یک ربع اول بازی دو گل خوردند، شکست را باور کردند تا در نیمه دوم نیز با وجود زدن دو گل، شکست 4-2 را متحمل شوند. البته در این بازی استقلال بیش از هر چیز جای خالی آندرانیک تیموریان را در میانه زمین حس کرد. بازیکنی که طی این فصل به اندازه دو بازیکن در زمین مسابقه برای آبی‌ها، کارایی نشان داده است.

جنگندگی و دوندگی بی‌امان آندو در میانه زمین آبی‌ها، وزنه‌ای قابل اتکا برای نتیجه گرفتن‌های تیم امیر قلعه‌نویی است، اما هافبک انرژیک استقلال در بدترین زمان ممکن سه‌اخطاره شد تا با محرومیت از بازی با ملوان، دست قلعه‌نویی را به نوعی در پوست گردو بگذارد. نمی‌گوییم اگر آندو بود، لزوما استقلال نمی‌باخت، اما یقینا ملوانان راحت در میانه زمین مانور نمی‌دادند. با این حال ملوان انزلی که در نیم فصل دوم بیش از همه تیم‌ها امتیاز گرفته است، در ادامه بازی‌های خوب خود، استقلال را نیز در هوای بارانی انزلی زمینگیر کرد تا با کسب 3 امتیاز شیرین و رسیدن به امتیاز 41، جای تراکتورسازی را حتی به طور موقت در رده ششم جدول رده‌بندی بگیرد.

به هر حال جدا از آن‌که باخت استقلال به تثبیت صدرنشینی فولاد خوزستان با 51 امتیاز انجامید، بیش از همه پرسپولیس را خوشحال کرد که به دنبال توقف فولاد، آبی‌ها را نیز شکست خورده دید تا یک بار دیگر انگیزه قهرمانی نزد شاگردان علی دایی حسابی قوت بگیرد.

هر چند که البته در راه قهرمانی نباید از کنار تیم منسجم فولاد با رهبری حسین فرکی بسادگی عبور کرد، اما یقینا بازی‌های لیگ در سه هفته پایانی آبستن حوادث و اتفاقات غیرمنتظره‌ای خواهد بود، اتفاقات و نتایجی که می‌تواند جای مدعیان را در جدول رده‌بندی تغییر داده و باعث خوشحالی طرفداران یک قطب از فوتبال کشور و ناراحتی هواداران قطب دیگر شود.

در حقیقت حالا لیگ پنج مدعی قهرمانی دارد ؛ فولاد، استقلال، نفت، سپاهان و پرسپولیس که باید دید در هفته‌های پایانی کدام مربی بهتر می‌تواند تیمش را راهبری کرده و از تندباد حوادث و اتفاقات به سلامت عبور داده و به ساحل قهرمانی برساند.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها