منابع پاکستانی فاش کرده اند عربستان سعودی در راستای توسعه روابط نظامی خود با اسلام آباد درخواست استقرار 30 هزار نظامی پاکستانی در خاک خود را مطرح کرده است.
کد خبر: ۶۴۷۷۶۸
درخواست ریاض برای استقرار 30 هزار نظامی پاکستانی در عربستان

پایگاه خبری المسله در گزارشی به توسعه روابط پاکستان و عربستان سعودی و دیدارهای متقابل میان مقامات دو کشور به ویژه سفر سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد سعودی به اسلام آباد اشاره کرد. بنا بر اعلام تحلیلگران، این دیدارها که شامل سفر مقامات نظامی هم می شود با هدف تمدید توافقنامه در همکاری استراتژیک میان اسلام آباد و ریاض انجام می شود.

به موجب این توافقنامه، در صورتی که عربستان سعودی در معرض هر گونه خطری قرار بگیرد، پاکستان تمام توانمندی های خود را برای حمایت از عربستان سعودی به کار می گیرد. تحلیلگران معتقدند این اقدامات پس از نزدیکی ایران و آمریکا به یکدیگر انجام می شود.

روزنامه های پاکستانی در این باره نوشتند: ریاض خواستار استقرار 30 هزار سرباز پاکستانی در خاک عربستان شده است.

توافقنامه همکاری استراتژیک میان عربستان سعودی و پاکستان در اوایل دهه 80 میلادی و در دوره ژنرال ضیاء الحق امضا و در دوره پرویز مشرف تمدید شد. عربستان سعودی در حال حاضر پس از توافقات اخیر تهران و کشورهای غربی درباره برنامه هسته ای ایران خواهان تمدید این توافقنامه و توسعه همکاری همه جانبه به ویژه نظامی با پاکستان است.

در همین راستا مجله فارین پالسی در گزارشی در ماه نوامبر نسبت به درخواست سلاح هسته ای پاکستان از سوی عربستان سعودی هشدار داد و طی یادداشتی اعلام کرد عربستان سعودی در سال 1999 از برنامه هسته ای پاکستان حمایت مالی می کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها