مدیر گروه فرق شیعی دانشگاه ادیان و مذاهب:

برادران سنی اولین قربانیان جریان تکفیری وهابیت هستند

حجت الاسلام علیرضا جوادی گفت: همه مذاهب شیعه و سنی معتقدند که قرآن تحریف نشده است اما وهابیت نه تنها خود به تحریف قرآن معتقد است بلکه قرآن هیچ یک از مذاهب دیگر را باور نداشته و دستور به آتش زدن آن‌ها می‌کند.
کد خبر: ۶۴۷۷۴۹
اقدامات وهابیت برای ضربه زدن به اسلام است

به گزارش جام جم آنلاین حجت الاسلام جوادی در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما اظهار داشت: آمدن ما به شبکه قرآن با استقبال خوبی از سوی قشر دانشگاهی روبه رو شده است به گونه ای که از بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه اصفهان، یزد و دانشگاه سیستان و بلوچستان از بنده درخواست کرده اند تا بحث‌های این برنامه را در دانشگاه ها نیز مطرح کنیم.

جوادی ادامه داد: در کل تمام اقدامات وهابیت از جمله جهاد نکاح که هیچ یک از فرقه‌های اسلامی آن را قبول ندارند تنها به منظور ضربه زدن به مسلمانان است در کل آن‌ها هر جا هم که علیه مسلمانان اقدامی شود بر سر کار هستند از جمله در حمله آمریکا به عراق همه دنیا حتی ملت آمریکا نیز اعتراض کردند علما آن‌ها لب از لب نگشودند.

وی با اشاره به این مطلب که تحریف قرآن نیز یکی از کارهای وهابیت است که بر ضد مسلمانان انجام می دهند گفت: این ها سه نوع تحریف برای قرآن قائل هستند تحریف نقیصه، تحریف زیاده و تحریف تغییر و تبدیل، در روایاتی هم که بیان می دارند و کتاب‌هایی که به آن‌ها استناد می کنند نیز سه نوع تحریف را مطرح می کنند.

این کارشناس دینی افزود: قائل بودن به این که سوره‌های معوذتین(سوره‌های ناس و فلق) به قرآن اضافه شده‌اند و این موضوع که بیان می دارند که سوره احزاب به اندازه سوره بقره بوده و مقدار زیادی از آن حذف شده است و یا حذف شدن سه چهارم سوره توبه از جمله مطالبی است که در منابع و کتاب هایشان آمده است.

وی همچنین اظهار داشت: وهابیت با تحریف‌هایشان شأن قرآن را پایین می آورند به طوری که از عایشه روایتی می‌آورند که گفته است که در آیه‌ای آمده که اگر زنی مرد بزرگی را ده بار شیر دهد ان مرد به او محرم می شود و بعد درباره آیه گفته است که این آیه در صحیفه‌ای بود در زیر بالشت من که وقتی پیامبر(ص) از دنیا رفتند ما مشغول کفن و دفن ایشان شدیم که بزغاله‌ای آمد و آن آیه را خورد، این نمونه ای از شأنی است که آن‌ها برای معجزه پیامبر(ص) قائل هستند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: وقتی قرار باشد موضوعی را به مذهبی نسبت بدهیم قاعده اش این است که اکثر علماء آن فرقه قائل به آن موضوع باشند و در تأیید و یا ردش تقریری نوشته باشند در صورتی که در شیعه تنها یک کتاب دررابطه با بحث تحریف قرآن نوشته شده است.

وی ادامه داد: نه شیعه به تحریف قرآن معتقد است و نه اعتقاد دارد که دنیای اهل سنت قائل به تحریف قرآن هستند بلکه این وهابیت است که به غیر از تعریفی که خودش از قرآن دارد قرآن دیگر مذاهب را تحریف شده می داند به طوری که در مراسمی مخصوصا مراسم حج قرآنی به زائران می دهد و می گوید این قرآن را بخوانید.

حجت الاسلام جوادی بیان داشت: شیعه معتقد است که قرآن در زمان خود پیغمبر(ص) جمع آوری شده و جابه جایی سوره ها و نامگذاریشان توسط خود ایشان صورت گرفته زیرا اگر قرار بود کسی جز صاحب رسالت این جمع آوری را انجام دهد این موضوع باعث معرکه و اختلاف بزرگی می شد.

این کارشناس دینی در پایان گفت: دنیای وهابیت چه تاریخ و چه روایتشان نشان می دهد که آن‌ها معتقدند که قرآن بعد از پیغمبر(ص) جمع آوری شده به طوری که در جایی بیان می دارند که برای ترتیب قرآن می گفته اند که دونفر به در مسجد بنشینند و هرکس که دررابطه با بحث قرآنبرای صحبتش شاهد می آورده حرف آن را می پذیرفته اند مسلما این اعتقادات آن ها پایین دیدن شأن قرآن از نظر وهابیت را می رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
متأسفانه روحانیون ما در این زمینه كم صحبت می كنند ، باید خطر وهابیت در سخنرانیها بیشتر و بیشتر بیان بشه.
بنده
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
من هم با آقای امیر موافقم در این زمینه باید بیشتر صحبت و اطلاع رسانی بشه

نیازمندی ها